Heumen wint ook bij Unitas’28

Unitas '28 1 (zon)

5e klasse E

12 mei 2019 14:30

Op bezoek bij Unitas’28 kreeg de goede reeks van Heumen een passend vervolg. Na een matige start keerde Heumen de wedstrijd om en won het zonder al te veel problemen met 1-3.

Door een schorsing moesten Stef Besems en Rick Kersten het duel bij Unitas’28 aan zich voorbij laten gaan. Hierdoor keerde Alex de Best terug in de basisploeg en kende Max Janssen Reinen zijn basisdebuut. Of het door de wisselingen kwam, is moeilijk te zeggen maar de start van Heumen was niet goed. Tekenend voor de matige start was een hoekschop, na vijftien minuten spelen, waaruit een speler van Unitas’28 zomaar de 1-0 kon inkoppen.

Gelukkig bleek deze goal ook direct het teken voor Heumen om de schroom van zich af te gooien. Heumen begon zelf te voetballen en creëerde al direct een aantal kansjes. Dit resulteerde na iets meer dan een half uur voetballen in de gelijkmaker. Een afstandsschot werd matig verwerkt door de Unitas-doelman en Michel Poos bleek precies op de goede plek te staan om de rebound binnen te werken. Na de 1-1 kreeg ook Harm Franken nog een goede kans, maar zijn schot werd ternauwernood nog geblokt door een verdediger.

Na de rust wist Heumen de goede lijn van de eerste helft voort te zetten. Het spel speelde zich voor het grootste deel af op de helft van Unitas’28 en zodra er balverlies werd geleden, wist Heumen de thuisploeg al vroeg onder druk te zetten. Harm Franken beloonde het sterke spel van Heumen door na ruim een uur de 1-2 aan te tekenen. Vanaf de rand van de zestienmeter schoot hij de bal knap in de korte hoek. De voorsprong deed de concentratie van Heumen even verslappen en er was een goede redding van Robin Tsaganos nodig om de gelijkmaker te voorkomen. Daarna was het gelukkig weer Heumen dat het heft in handen nam en op 1-3 had moeten komen. De meegekomen verdediger Nicky Janssen-Bouwmeester had de bal voor het inschieten maar stuitte van dichtbij op de doelman.

Gelukkig bleek de misser Heumen niet duur te komen staan, want vijf minuten voor tijd maakte Harm Franken aan alle onzekerheid een einde. Na goed voorbereidend werk van Michel Poos wist hij de eindstand op het bord te zetten. Door de overwinning, en door de goede reeks van de laatste weken, klimt Heumen naar plek 8 op de ranglijst. Met nog twee wedstrijden op het programma kan Heumen misschien zelfs nog wel verder stijgen, maar dan moet er zondag wel gewonnen worden van koploper Aquila. Deze laatste thuiswedstrijd van het seizoen begint om 14.30 uur.

15: 1-0
31: 1-1 Michel Poos
62: 1-2 Harm Franken
85: 1-3 Harm Franken

Opstelling Heumen: Robin Tsaganos; Karsten Savelkoul, Nicky Janssen-Bouwmeester, Huub Spanjaards, Jorit Peters; Jawad Nejrabi, Alex de Best; Max Janssen Reinen (Pim Buskens), Harm Franken (Ted Koenen), Lars ter Steege; Michel Poos.