Nipte overwinning voor Heumen

SCD '33 1 (zon)

5e klasse E

14 oktober 2018 14:00

De thuiswedstrijd tegen SCD’33 leverde Heumen drie punten op. Heumen speelde een goede eerste helft en kwam verdiend op een 1-0 voorsprong. Doordat de tweede treffer niet viel, bleef het tot de laatste minuut onnodig spannend.

Het werd opnieuw een ‘Super Sunday’ voor SV Heumen want alle drie de seniorenteams wisten de volle winst te behalen. Heumen 3 gaf ’s morgens al het goede voorbeeld (4-1), Heumen 2 gaf een passend vervolg (4-3) en Heumen 1 maakte het karwei ’s middags vakkundig af (1-0). De overwinning was nipt, maar had een stuk ruimer kunnen uitvallen als Heumen de hele wedstrijd scherp voor het vijandelijke doel was geweest.

De start van Heumen was prima en al binnen vijf minuten had Pim Buskens de score kunnen openen. Niet veel later kreeg hij nog een kans, maar opnieuw wist hij het doel niet te vinden. Toch bleef de thuisploeg de bovenliggende partij en na een goede 25 minuten opende (uiteraard) Harm Franken de score. De aanval voorafgaand was mooi opgezet en uiteindelijk was het Karsten Savelkoul die Harm Franken in stelling bracht en kon toezien hoe hij de bal binnenschoot. Vlak daarna deed SCD’33 iets terug, toen een speler de bal na een gekeerd schot kon oppikken. Gelukkig voor Heumen schoot hij in de korte hoek naast. Ook Heumen liet zich nog zien voor de pauze. Lars ter Steege schoot van grote afstand op doel, maar de SCD-doelman dook de bal uit de verre hoek.

Na de overtuigende eerste helft volgde een iets mindere tweede helft. SCD’33 gaf Heumen al vroeg een waarschuwing met een gevaarlijk schot van grote afstand. De vingertoppen van Robin Tsaganos, en de Heumense lat, zorgde ervoor dat de voorsprong echter intact bleef. Ook Heumen was zo nu en dan gevaarlijk en kreeg in een minuut tijd drie kansen om de voorsprong te verdubbelen. Eerst trof Jawad Nejrabi uit de korte hoek de paal, daarna strandde een schot van Harm Franken op de vuisten van de doelman en uit de daaropvolgende hoekschop volleerde diezelfde Harm Franken spectaculair over het doel.

Bij beide ploegen vloeiden de krachten langzaam maar zeker weg en werd er ook nog eens een paar keer gewisseld. Het kwam de nauwkeurigheid allemaal niet ten goede, maar toch bleef Heumen eenvoudig overeind. Grote kansen voor SCD’33 kwamen er niet, maar telkens bleef er toch de dreiging van een toevallige lange bal. Richting het einde van de wedstrijd had Heumen de spanning er vanaf kunnen halen, toen Daan Krijnen goed doorging op de rechterflank. Hij legde de bal ook op tijd breed op de meegelopen Harm Franken, maar tot ieders verbazing schoof hij de bal naast het (bijna) open doel.

Het zorgde voor een onnodig spannende slotfase waarin er nog een fors aantal minuten blessuretijd werden toegevoegd. Maar ook nu lukte het SCD’33 niet om gevaarlijk te worden en wist Heumen de boel redelijk eenvoudig dicht te houden. Door de drie punten blijft Heumen thuis ongeslagen en stijgt de ploeg naar plek zes op de ranglijst. Volgende week gaat Heumen op bezoek bij buurman Overasseltse Boys. Aanvang van de derby is 14.00 uur.

26: 1-0 (Harm Franken)

Opstelling Heumen: Robin Tsaganos; Nicky Janssen-Bouwmeester, Huub Spanjaards, Glenn van Dooren, Bas Buskens; Karsten Savelkoul, Alex de Best (Remko Smits), Lars ter Steege (Daan Krijnen), Pim Buskens (Max Janssen Reinen); Jawad Nejrabi, Harm Franken.