Heumen toont veerkracht bij DSZ

DSZ 1 (zon)

5e klasse E

31 maart 2019 14:00

Op bezoek bij subtopper DSZ heeft Heumen een verdiend punt gepakt. Tot twee keer toe kwam de club terug van een achterstand en dat bleek genoeg voor een gelijkspel. Aanvoerder Huub Spanjaards knikte vlak voor tijd de 2-2 binnen.

De start van Heumen was niet erg bemoedigend en dit zorgde meteen voor veel gevaar voor het Heumense doel. Robin Tsaganos was echter al vroeg op zijn post en hield zijn doel in de openingsfase schoon. Na ruim een kwartier voetballen viel de onvermijdelijke 1-0 alsnog. DSZ zette een aanval op over de rechterkant van het veld en uiteindelijk kon de spits de bal hard achter Robin Tsaganos schieten.

Voor Heumen leek deze treffer het signaal te zijn om ook zelf te gaan voetballen. Plots werd de ploeg wakker, won het duels en liet het de bal wat gemakkelijker rondgaan. Dit resulteerde in een aantal gevaarlijke momenten, waarbij Heumen na een half uur een strafschop had moeten krijgen na een duidelijke overtreding op Jawad Nejrabi. De scheidsrechter liet het moment echter gaan, maar was tien minuten later beter bij de les toen Lars ter Steege door een goede bal van Jorit Peters werd vrijgespeeld en werd gevloerd. Het slachtoffer van de overtreding ging zelf achter de bal staan en schoot onberispelijk binnen. De 1-1 ruststand was dan ook een terechte afspiegeling van de verhoudingen.

In het tweede bedrijf hielden beide ploegen elkaar lang in een wurggreep. Hierdoor lukte het voor zowel Heumen als DSZ niet meer om grote kansen te creëren. Een kwartier voor tijd werd het status quo doorbroken toen DSZ alsnog met de winst er vandoor leek te gaan. Een speler van de thuisploeg kreeg te veel ruimte om aan te leggen voor een schot en passeerde Robin Tsaganos in de korte hoek. Heumen moest nu vol in de aanval om alsnog met minimaal een punt huiswaarts te keren en leek al snel succes te boeken toen de bal uit een hoekschop voor de voeten van Jawad Nejrabi bleef liggen. Helaas voor Heumen schoot hij de bal over het doel, maar vlak voor tijd kwam het alsnog goed.

Aanvoerder Huub Spanjaards was voor het ultieme slotoffensief mee naar voren geslopen en dit bleek de sleutel tot succes. Invaller Max Janssen Reinen bereidde de aanval voor, Jawad Nejrabi slingerde de bal in de zestienmeter en via het hoofd van Huub Spanjaards belandde de bal in het net. De 2-2 bleek ook direct de eindstand en dit zorgde voor opgeluchte gezichten aan Heumense kant.

Volgende week geniet Heumen van een voetbalvrij weekend en op zondag 14 april hervat de ploeg de reeks op vreemde bodem met een wedstrijd bij AAC-Olympia. Aanvang 14.00 uur.

42: 1-1 Lars ter Steege (pen.)
89: 2-2 Huub Spanjaards

Opstelling Heumen: Robin Tsaganos; Nicky Janssen-Bouwmeester, Huub Spanjaards, Alex de Best, Jorit Peters; Rick Kersten (Pim Buskens), Stef Besems (Max Janssen Reinen), Lars ter Steege, Karsten Savelkoul; Jawad Nejrabi, Harm Franken.