Heumen speelt gelijk tegen Unitas’28

Unitas '28 1

5e klasse E

25 november 2018 14:00

Het is alweer een tijdje geleden dat Heumen de laatste overwinning heeft kunnen bijschrijven en ook deze week is het de ploeg niet gelukt. Heumen had de beste kansen, maar kwam desondanks niet verder dan een 1-1 gelijkspel.

Dat Heumen na 90 minuten de betere ploeg zou zijn geweest, en dus lichtelijk teleurgesteld de kleedkamer opzocht, had na een kleine vijf minuten niemand kunnen denken. Unitas’28 kwam goed uit de startblokken en werd door Heumen ook aardig op weg geholpen in de wedstrijd. De Heumense achterhoede greep niet daadkrachtig in toen een speler over de, voor Heumen, linkerflank doorbrak en stond vervolgens toe hoe de voorzet gemakkelijk mocht worden gegeven en bij de tweede paal kon worden binnengelopen. Niet de start waar Heumen op hoopte en alsof het nog niet erg genoeg was moest Heumen een paar minuten later ook nog eens wisselen. Bas Buskens verliet geblesseerd het veld en werd vervangen door Karsten Savelkoul.

Toch zou Heumen zich na de slechte start oprichten. Het veldspel werd langzaam maar zeker beter en steeds meer verplaatste het spel zich naar de helft van Unitas’28. Na een klein halfuurtje kreeg Jawad Nejrabi de grootste kans, maar hij raakte een lage voorzet van Alex de Best niet ‘vol’ genoeg om hem achter de keeper te schuiven. Wist de Unitas-doelman nu nog met de voeten te redden, een paar minuten later was hij kansloos toen Lars ter Steege uithaalde. Na een goede combinatie met Jawad Nejrabi schoot hij met links en zag hij hoe de bal fraai in de bovenhoek belandde. Heumen bleef hierna de betere ploeg maar kreeg geen echte grote kansen meer op een voorsprong.

De 1-1 stand bleef hierdoor op het bord staan en ook na de rust kwam Heumen niet meer tot scoren. Kansen waren er hiervoor wel. De grootste kans was voor invaller Daan Krijnen, maar na een steekbal van Jawad Nejrabi schoof hij de bal naast. Ook Harm Franken (kwam net tekort om een voorzet van Daan Krijnen binnen te glijden) en Jawad Nejrabi (schietkans vanaf de rand van de zestienmeter) kregen nog kansen, maar doelpunten zouden er niet meer vallen.

Heumen kan hierdoor ‘slechts’ één puntje bijschrijven en blijft op de ranglijst aan de onderkant van de middenmoot hangen. Volgende week lonkt een kans op nieuwe punten, want dan gaat Heumen op bezoek bij het lager geklasseerde DVSG. Aanvang is 14.00 uur.

31: 1-1 (Lars ter Steege)

Opstelling Heumen: Robin Tsaganos; Nicky Janssen-Bouwmeester, Huub Spanjaards, Glenn van Dooren, Bas Buskens (Karsten Savelkoul); Rick Kersten, Alex de Best (Daan Krijnen), Lars ter Steege (Max Janssen Reinen), Pim Buskens; Harm Franken, Jawad Nejrabi.