Nederlaag in derby tegen Overasseltse Boys

Overasseltse Boys 1 (zon)

5e klasse E

21 oktober 2018 14:00

Heumen heeft de derby tegen Overasseltse Boys niet kunnen winnen. Op bezoek bij de buurman ging de ploeg met 3-1 onderuit. De vele slordigheden in het spel werden de ploeg uiteindelijk fataal.

Bij Heumen ontbrak Alex de Best vanwege een blessure en keerde Stef Besems weer terug in het elftal. Heumen begon fanatiek aan de wedstrijd en probeerde Overasseltse Boys direct onder druk te zetten. Deze tactiek zorgde ervoor dat de thuisploeg niet echt gevaarlijk kon worden, maar het lukte Heumen evenmin om grote kansen te creëren.

Gaandeweg de eerste helft werd het steeds rommeliger. Het tempo van de wedstrijd lag weliswaar hoog maar (en misschien ook wel mede daardoor) dit gold ook voor het aantal slordigheden en onnodige fouten in het spel. Overasseltse Boys wist het beste om te gaan met dit speltype en nam langzaam maar zekerheid het initiatief in de wedstrijd over. Uiteindelijk leidde dit tot ook tot de 1-0, waarbij een geheel vrijstaande speler een rebound mocht binnenschieten.

Heumen herpakte zich iets en leek richting de rust weer gevaarlijker te worden, maar helaas werden de aanvalspogingen door nota bene de scheidsrechter in de kiem gesmoord. Tot tweemaal toe meende hij buitenspel te hebben geconstateerd bij een gevaarlijke Heumense aanval, terwijl zelfs het vlagsignaal van de (als "zeer scherp vlaggend" bekendstaande) Overasseltse grensrechter uitbleef. Hierdoor konden Nicky Janssen-Bouwmeester en Karsten Savelkoul hun acties niet voortzetten en bleef de ruststand 1-0.

Na de pauze ging de wedstrijd op dezelfde voet verder. Het tempo bleef hoog, het aantal fouten ook. Al direct na rust had Overasseltse Boys de voorsprong kunnen verdubbelen maar van dichtbij werd over geschoten. Heumen koos hierna wat meer de aanval, maar vaak ontbrak het aan een splijtende pass of verrassende actie om de verdediging van Overasseltse Boys echt in verlegenheid te brengen. Uit de tegenstoot werd de thuisploeg enkele keren gevaarlijk en uiteindelijk zou dit ook de 2-0  opleveren. Heumen werkte de bal in de eigen zestienmeter verkeerd weg waardoor deze precies voor de voeten van een speler van Overasseltse Boys viel. Hij kon vrij inschieten en verschalkte doelman Robin Tsaganos.

Met een laatste krachtsinspanning leek Heumen nog even terug te komen in de wedstrijd, want uit een opnieuw voorgegeven hoekschop schoot Pim Buskens de 2-1 binnen. Heel even wankelde Overasseltse Boys, want diezelfde Pim Buskens haalde later nog eens vanaf zestien meter uit. Maar nu tikte de doelman van Overasseltse Boys de bal over de lat. Veel dichter bij het doel kwam Heumen niet meer en in de blessuretijd besliste de thuisploeg het duel door vanuit een counter toe te slaan.

De 3-1 nederlaag zorgde voor zure gezichten bij Heumen dat hierdoor een pas op de plaats moet maken in de middenmoot. Volgende week is er kans op eerherstel, dan komt Victoria'25 op bezoek op sportpark De Toppenberg. Aanvang 14.00 uur.

81: 2-1 (Pim Buskens)

Opstelling Heumen: Robin Tsaganos; Nicky Janssen-Bouwmeester, Glenn van Dooren, Huub Spanjaards, Bas Buskens; Karsten Savelkoul (Daan Krijnen), Stef Besems (Max Janssen Reinen), Lars ter Steege, Pim Buskens; Jawad Nejrabi (Rick Kersten), Harm Franken.