Heumen verliest op bezoek bij AVIOS/DBV

AVIOS/DBV 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse E

4 februari 2018 14:30

Heumen heeft de goede herstart van de competitie geen vervolg kunnen geven. Op bezoek bij AVIOS/DBV speelde Heumen een prima eerste helft, totdat er vijf minuten voor de rust kortsluiting ontstond. In korte tijd gaf de ploeg drie doelpunten weg waardoor de wedstrijd met een 0-3 ruststand gespeeld was. De 0-4 was voor de statistiek.

Vorige week pakte Heumen de volle buit door op bezoek bij AAC/Olympia stug te spelen, lang in de wedstrijd te blijven en toe te slaan via één doelpunt (0-1). Deze week leek de ploeg voor hetzelfde recept te kiezen. Met veel strijd en duelkracht lukte het Heumen om AVIOS/DBV van het doel te houden en de wedstrijd min of meer te controleren. Op het moeilijk bespeelbare veld, de Maasbommelse rayonhoofden besloten in de ochtend om de wedstrijd toch doorgang te laten vinden, bleek combinatievoetbal voor beide teams onmogelijk. Dit zorgde voor een rommelige wedstrijd zonder al te veel grote kansen.

Beide teams kregen er in de eerste veertig minuten precies één. AVIOS/DBV had na tien minuten kunnen scoren toen, na een doorgekopte hoge bal, een speler bij de tweede paal helemaal vrij stond. Gelukkig voor Heumen schoot hij hoog over. Heumen had na een goed half uur spelen ook een prima kans, toen Karsten Savelkoul de bal wat gelukkig ontving nadat een verderdiger van AVIOS/DBV zich verslikte in het hobbelige veld. Hij speelde de bal echter iets te ver voor zich uit waardoor het schot niet helemaal uit de verf kwam en over het doel verdween.

Tot aan dat moment was de wedstrijd in evenwicht en kon niemand een 3-0 ruststand vermoeden. Heumen bleek echter ten onder te gaan aan verschillende momenten van kortsluiting. Het begon met een discutabele strafschop waarbij de scheidsrechter een overtreding op Nicky Janssen-Bouwmeester (shirt vastpakken) liet doorgaan en daarna de bal wel op de stip legde toen doelman Robin Tsaganos de doorgebroken spits neerhaalde in zijn strafschopgebied. Direct na de 1-0 bleek een lange bal over de Heumense verdediging genoeg voor de 2-0 (luchtje van buitenspel) en nog voor de thee hing ook de 3-0 in de touwen toen een voorzet bij de tweede paal werd teruggelegd en eenvoudig kon worden ingekopt door een inlopende speler.

Op dat moment was de wedstrijd gespeeld en wachtte Heumen nog een lange (en koude) tweede helft. Min of meer bewonderingswaardig was het dan ook om te zien dat de ploeg zich toch nog wist op te peppen voor het tweede bedrijf en fanatiek op jacht ging naar de aansluitingstreffer. Karsten Savelkoul en Daan van Ruitenbeek kregen hier al vroeg in de tweede helft kansen voor, maar helaas voor Heumen viel de treffer niet. Het geloof ebde hierdoor ook langzaam weg en redelijk geruisloos kroop de wedstrijd naar het einde. AVIOS/DBV kreeg nog een paar kleine kansen, maar pas in de slotfase viel er nog enige opwinding te noteren.

Eerst werd een vrije trap van Harm Franken ternauwernood over getikt door de AVIOS/DBV-doelman en niet veel later kwam Heumen goed weg toen doelman Robin Tsaganos zijn doel had verlaten om een lange bal te verwerken, mis zat bij de ingreep en een speler van AVIOS/DBV voor een bijna leeg doel mistte.  Toch zou het slotakkoord voor AVIOS/DBV zijn en werd vlak voor tijd de 4-0 nog op het bord gezet.

Heumen blijft door de nederlaag hangen in de onderste regionen en maakt zich eerst op voor een weekendje carnaval. Na het feestgedruis pakt de ploeg de draad weer op en gaat het op bezoek bij hekkensluiter DVE-Trajanus. Aanvang op zondag 18 februari is 14.30 uur.

Opstelling Heumen: Robin Tsaganos; Nicky Janssen-Bouwmeester, Huub Spanjaards, Glenn van Dooren, Stef Arts; Bas Buskens, Ferdi Roelofs, Harm Franken, Jorit Peters (Stef Besems); Daan van Ruitenbeek, Karsten Savelkoul.