Opnieuw driepunter voor Heumen

SVHA (zon)

Mannen, 1, 5e klasse E

29 april 2018 14:30

Nadat eerder op de dag ook Heumen 3 en Heumen 2 de punten in eigen huis wisten te houden, maakte Heumen 1 de voetbalzondag compleet door SVHA met 2-1 te verslaan. Heumen sluit hierdoor aan bij de onderkant van de middenmoot.

Op de achtergrond gesteund door de Gildenbroeders, kende Heumen een pikstart. Al na drie minuten lag de eerste treffer in de netten. Ferdi Roelofs gaf de voorzet en nog voordat de meegelopen Nicola Maira of Harm Franken de bal konden binnenlopen had een verdediger van SVHA het laatste zetje al gegeven. Wie dacht dat de vroege goal het startsein was voor een walk-over kwam bedrogen uit. SVHA voetbalde aardig mee en speelde al snel een paar kansen en mogelijkheden bij elkaar.

Doelman Robin Tsaganos zag dan ook regelmatig gevaar voor zich opdoemen en moest zelf een paar keer reddend optreden. Dit deed hij uitstekend en tussendoor kon hij tot z’n opluchting ook zien hoe een speler van SVHA een voorzet van dichtbij over het doel wist te schieten. De misser bleek niet eens de grootste kans van de eerste helft te zijn, want vlak voor de pauze was het Heumen dat plots de kansen opeen stapelde. Eerst werd een kopbal van Harm Franken knap gepakt door de SVHA-doelman en niet veel later had Karsten Savelkoul de marge moeten verdubbelen door een voorzet van vijf meter binnen te schuiven. Dit lukte echter in twee instanties niet waardoor de ruststand op 1-0 bleef steken.

In de tweede helft bleef Heumen de bovenliggende partij en wist het SVHA wat verder van het doel af te houden. Robin Tsaganos had het een stuk rustiger en de grootste kansen waren voor de thuisploeg. Na ruim een uur spelen had de bal eigenlijk op de stip gemoeten, nadat een speler van SVHA een schot Ferdi Roelofs met de hand blokte. De scheidsrechter deed echter of zijn neus bloedde maar niet veel later was het alsnog raak. Rick Kersten zette de aanval op, Ferdi Roelofs vond Karsten Savelkoul en zijn voorzet werd bij de tweede paal simpel ingeschoten door Harm Franken.

Dit had de beslissing in de wedstrijd moeten zijn, maar Heumen zag SVHA terugkomen vanaf de strafschopstip. Ditmaal was de scheidsrechter een stuk scherper bij een vermeende handsbal van Glenn van Dooren en het buitenkansje werd dankbaar uitgepakt door de bezoekers. Verder dan de aansluitingstreffer zouden de gasten echter niet meer komen waardoor Heumen opnieuw drie punten kon bijschrijven. Door de overwinning staat de ploeg steviger op plek tien op de ranglijst. Aanstaande zondag speelt Heumen opnieuw thuis, ditmaal tegen hekkensluiter DVSG. Aanvang 14.30 uur.

3: 1-0 (Eigen doelpunt)
73: 2-0 (Harm Franken)
80: 2-1

Opstelling Heumen: Robin Tsaganos; Stef Besems, Huub Spanjaards, Glenn van Dooren, Nicky Janssen-Bouwmeester; Karsten Savelkoul (Lars ter Steege), Alex de Best, Harm Franken, Remko Smits (Jorit Peters); Ferdi Roelofs, Nicola Maira (Rick Kersten).