Heumen knokt zich naar punt tegen VVLK

VVLK 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse E

3 december 2017 14:30

Na een aantal wedstrijden zonder punten is het Heumen gelukt om de negatieve reeks te doorbreken. Tegen de nummer twee op de ranglijst, VVLK, lukte het Heumen om een 2-2 gelijkspel uit het vuur te slepen. Harm Franken en Ferdi Roelofs bogen een 0-1 achterstand om in een 2-1 voorsprong, maar uiteindelijk kwamen de bezoekers nog langszij.

Zowel Heumen als VVLK zullen claimen dat er meer in het vat zat dan één punt. VVLK kon hierbij als argument aanvoeren dat het eigenlijk de betere ploeg was en kansen had om de wedstrijd eerder te beslissen. Heumen zal zeggen dat het een voorsprong uit de handen liet glippen en dat de doelpunten uit standaardsituaties werden weggegeven.

Vooral in de eerste helft was VVLK de betere ploeg. Heumen kon weinig anders doen dan zich terugtrekken op eigen helft, maar moest desondanks toezien hoe de bezoekers een paar aardige kansen bijeen speelde. Doelman Robin Tsaganos, terug na een blessure, moest direct flink aan de bak en redde een paar keer knap. Toch moest hij zich vlak voor rust gewonnen geven toen een speler van VVLK een vrije trap (heel makkelijk gegeven door de scheidsrechter; eigenlijk was er niks aan de hand) knap over de muur krulde. Tot die tijd was het Heumen nauwelijks gelukt om gevaarlijk te worden voor het doel van VVLK, maar na de rust zou dit veranderen.

Heumen kwam beter uit de kleedkamer en leek wat vrijer te voetballen. Er werd wat sneller de diepte gezocht en ook de spelers in de voorhoede toonde zich een stuk balvaster dan voor de pauze. Hierdoor speelde het spel zich vaker af op de helft van VVLK, maar tot echt grote kansen zou het nog niet leiden. Toch hing de gelijkmaker in de lucht en na ruim een uur spelen sloeg Heumen uit de eerste echt grote kans direct toe. Na een afgeslagen aanval pikte Harm Franken de bal in de zestien meter van VVLK op en schoof hij gedecideerd de gelijkmaker binnen.

De gelijkmaker zorgde voor een vermakelijk laatste deel van de wedstrijd, waarin beide ploegen vol overtuiging op zoek gingen naar de drie punten. Direct na de 1-1 kreeg VVLK een kans en niet veel later ging een schot van Pim Buskens maar net naast het doel. Meer doelpunten hingen in de lucht en het was de doelman van VVLK die Heumen op het juiste spoor zette. Buiten zijn eigen zestien meter, met de bal aan zijn voet, begon hij aan een ongewis avontuur en Pim Buskens snoepte hem de bal attent af. Via een speler van VVLK kwam de bal bij Ferdi Roelofs terecht, die zijn tegenstander op het verkeerde been zette en met zijn linkerbeen hard in de bovenhoek binnen schoot.

Helaas kon Heumen niet lang van de voorsprong genieten. VVLK voerde de druk direct op en werd gevaarlijk uit enkele hoekschoppen en vrije trappen. Uit één van deze momenten zou ook de gelijkmaker vallen. Heumen kwam na een corner nog goed weg, maar toen de bal opnieuw werd voorgegeven kon een speler van VVLK van dichtbij de 2-2 inkoppen. In de resterende minuten, inclusief een royale blessuretijd, was het vooral VVLK dat op zoek ging naar de winnende treffer. Heumen hield echter stand en wist het verdiende punt over de streep te trekken.

Door dit punt stijgt Heumen een plekje op de ranglijst. Volgende week gaat Heumen op bezoek bij DSZ en kan het proberen opnieuw punten af te snoepen bij een hoger geklasseerd team. Aanvang van deze wedstrijd is 14.00 uur.

37: 0-1
67: 1-1 (Harm Franken)
76: 2-1 (Ferdi Roelofs)
81: 2-2

Opstelling Heumen: Robin Tsaganos; Nicky Janssen-Bouwmeester, Huub Spanjaards (Stef Besems), Glenn van Dooren, Stef Arts; Remko Smits, Ferdi Roelofs, Bas Buskens, Karsten Savelkoul, Harm Franken, Pim Buskens (Rick Kersten).