Heumen wint onnodig nipt van DVE-Trajanus

DVE-Trajanus 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse E

8 oktober 2017 14:30

Heumen was veel beter dan DVE-Trajanus, maar maakte het zichzelf onnodig moeilijk door aan de lopende band kansen te missen. Aan het begin van de tweede helft leek Heumen hiervoor de rekening gepresenteerd te krijgen, maar doelpunten van Harm Franken en Karsten Savelkoul zorgden voor een verdiende 3-2 overwinning.

Bij Heumen verscheen Pim Buskens aan de aftrap en hij vormde een spitsenkoppel met Harm Franken. Karsten Savelkoul en Kas van Tilburg ondersteunde hen op de flanken, terwijl Ferdi Roelofs en Bas Buskens het middenveld controleerden. Heumen startte goed aan de wedstrijd en binnen tien minuten opende Pim Buskens de score. Hij werd vrij voor de doelman van DVE-Trajanus gespeeld en schoof de bal beheerst in de verre hoek. De 1-0 voorsprong gaf Heumen vleugels, maar zo "cool" als de eerste kans werd benut zo knullig werden de overige kansen om zeep geholpen. Pim Buskens (2x), Kas van Tilburg en Harm Franken kregen kansen om Heumen al binnen twinitig minuten in veilge haven te brengen, maar omdat geen van hen het net wist te vinden kwam DVE-Trajanus zowaar terug in de wedstrijd.

De bezoekers hadden tot die tijd niks te vertellen gehad, maar langzaam maar zeker wisten ze gaatjes in de Heumense defensie te vinden. Robin Tsaganos had echter nog niet veel te doen en moest voor de rust alleen ingrijpen bij een vrije trap, die hij nog over kon tikken. Na de pauze zouden de rollen omdraaien. DVE-Trajanus verscheen ineens messcherp aan de aftrap van het tweede bedrijf en wist de 1-0 achterstand binnen een paar minuten om te buigen naar een 1-2 voorsprong. De 1-1 viel na slechts één minuut; een hoekschop bleef hangen in het strafschopgebied van Heumen en werd van dichtbij ingeschoten. Twee minuten later stond de 1-2 op het scorebord toen een aanvaller van DVE-Trajanus de bal vanaf 25 meter ongenadig hard achter de verbaasde doelman Robin Tsaganos schoot.

Heumen had even wat tijd nodig om bij te komen van deze dubbele tik en leek een kleine tien minuten de draad van het verhaal kwijt te zijn. Glenn van Dooren bezorgde zijn ploeg de inspiratie om weer op jacht te gaan naar doelpunten, door vanaf grote afstand het doel van DVE-Trajanus onder vuur te nemen. Zijn schot werd knap naast getikt door de doelman, maar vanaf dat moment pikte Heumen de draad weer op. Het 'rust-medicijn' van DVE-Trajanus leek te zijn uitgewerkt en niet veel later zou Harm Franken de 2-2 aantekenen. Hij werd vrijgespeeld in de zestien meter, draaide knap weg van zijn tegenstander en schoot de bal in de korte hoek hard binnen. De beste kansen waren vanaf dat moment voor Heumen. Bas Buskens had Heumen opnieuw op voorsprong kunnen zetten, maar hij schoot van dichtbij vlak naast. Niet veel later viel de verdiende 3-2 alsnog. Pim Buskens combineerde met Kas van Tilburg, waarna de voorzet van laatstgenoemde bij de tweede paal door Karsten Savelkoul werd ingekopt. Heumen kreeg via Harm Franken, invaller Remko Smits en opnieuw Harm Franken royale kansen om de wedstrijd definitief in het slot te gooien, maar helaas lukte het niet om de bevrijdende 4-2 aan te tekenen. DVE-Trajanus bleef hierdoor in leven en zo heel af en toe wisten ze gevaarlijk voor het Heumense doel op te duiken. Op enkele vrije trappen na wist Heumen het gevaar gelukkig te beperken en in de blessuretijd kreeg Heumen opnieuw de kans om de wedstrijd te beslissen. Invaller Rick Kersten had nog de energie om door te jagen op de doelman van DVE-Trajanus, ontfutselde de bal en bood Karsten Savelkoul een bijna niet te missen kans. Toch verdween de bal over het doel zodat het nog even spannend bleef.

Gelukkig floot de scheidsrechter vrijwel direct daarna af, zodat Heumen de (dik)verdiende drie punten kon bijschrijven. Met zes punten uit drie wedstrijden staat Heumen keurig in de subtop van de ranglijst. Volgende week gaat de ploeg op bezoek bij het puntloze DVSG en kan het op jacht gaan naar een volgende driepunter. Aanvang van deze wedstrijd is 14.00 uur.

9: 1-0 (Pim Buskens)
57: 2-2 (Harm Franken)
70: 3-2 (Karsten Savelkoul)

Opstelling Heumen: Robin Tsaganos; Nicky Janssen-Bouwmeester, Huub Spanjaards, Glenn van Dooren, Stef Arts (Jorit Peters); Karsten Savelkoul, Ferdi Roelofs, Bas Buskens, Kas van Tilburg (Rick Kersten); Harm Franken, Pim Buskens (Remko Smits).