Afscheid in stijl !

14 mei 2017 14:30

Daemen, M.M.J.

Heumen sluit af met nederlaag tegen Eendracht’30

Met een ruime 0-5 nederlaag tegen de buren uit Mook, heeft Heumen afscheid genomen van de 4e Klasse. Na een klein kwartier stonden de bezoekers al met 0-3 voor, waardoor de wedstrijd nooit spannend werd en het ‘derbygevoel’ ver te zoeken was.

Voor Heumen staat er al geruime tijd niets meer op het spel en dat was terug te zien in de start van de wedstrijd. Eendracht’30, dat bij winst de periodetitel kon grijpen, troefde Heumen op alle fronten af en de tegentreffers volgden elkaar in rap tempo op. Al na drie minuten moest Rik Koenen voor het eerst de bal uit zijn net halen toen hij verschalkt werd met een schot van afstand. De 0-2  (combinatie door de verdediging) en 0-3 (rebound uit een losgelaten schot) vielen binnen het kwartier waardoor er eigenlijk al een streep door de wedstrijd gezet kon worden. Toen voor de rust ook nog eens de 0-4 (strafschop) viel, dreigde een enorm pak slaag voor Heumen.

Dat de schade uiteindelijk niet veel verder zou oplopen, lag voornamelijk aan Eendracht’30 dat na de rust besloot alvast de krachten te gaan sparen voor de nacompetitie. Alleen vlak voor tijd zou er nog een vijfde treffer worden aangetekend, maar toen had het grootste deel van het (Heumense) publiek zich al lang en breed gestationeerd in de kantine om het kampioenschap van Feyenoord binnen te halen. Met de 0-5 nederlaag heeft Heumen de competitie dan ook ‘in stijl’ afgesloten. Met één overwinning, drie gelijke spelen en slechts dertien gemaakte doelpunten valt er op de laatste plaats weinig aan te merken. Voor Heumen volgt een lange vakantie waarin de hoofden weer helemaal leeggemaakt kunnen worden richting het nieuwe seizoen.

Heumen – Eendracht’30: 0-5

3e:        0-1

12e:      0-2

14e:      0-3

36e:      0-4

85e:      0-5

Heumen: Rik Koenen; Nicky Janssen-Bouwmeester, Huub Spanjaards, Glenn van Dooren, Stef Arts; Remko Smits, Alex de Best, Stef Besems, Ferdi Roelofs, Dayne Koopman; Pim Buskens.