Tamme derby !

Overasseltse Boys 1 (zon)

30 april 2017 14:30

Meijer, B.A.S.

Heumen verliest tamme derby tegen Overasseltse Boys
In een wedstrijd waarin het ‘derby gevoel’ vaak ver te zoeken was, is Heumen met 0-3 onderuit gegaan tegen de buurman uit Overasselt. Heumen bleek niet bij machten om het Overasselt echt moeilijk te maken waardoor de wedstrijd nooit echt op gang kwam.

Een vuurwerkshow voorafgaand aan de wedstrijd, een grote publieke opkomst en de binnengereden snackwagen die als voorbode diende voor het feest na afloop van de wedstrijd. Alles wees op een derby vol spektakel en strijd. Maar toen de kruiddampen eenmaal waren opgetrokken en de bal aan het rollen was gebracht, bleek er van deze belofte weinig terecht te komen. Heumen en Overasselt maakten er een veredelde oefenwedstrijd van waarin een buitenstaander niet zou hebben kunnen merken dat het hier om een derby ging.

Vooral van Heumense kant was de middag teleurstellend. Bij de Overasseltse Boys ontbraken een paar belangrijke basisspelers wegens blessures en schorsingen, maar ondanks dit gemis zou het voor de bezoekers een eenvoudige middag worden. Vanaf de start was Overasselt de bovenliggende partij, zonder overigens echt gevaarlijk te worden. Maar de eerste de beste keer dat een indraaiende voorzet achter de Heumense defensie werd gelegd, was het wel meteen raak. Bij de tweede paal gaf een speler van Overasselt het laatste tikje en via doelman Robin Tsaganos ging de bal in het doel. Met de 0-1 voorsprong op zak besloot Overasselt het wat rustiger aan te gaan doen en Heumen bleef hierdoor lang in de wedstrijd. Dayne Koopman kreeg na ruim een half uur spelen zelfs een behoorlijke kans op de gelijkmaker na een goede voorzet van Karsten Savelkoul. In plaats van een kopbal of snoekduik, koos hij ervoor de bal eerst op de borst te controleren. Dit nam te veel tijd in beslag waardoor Overasselt nog kon ingrijpen. Vlak voor rust kreeg ook Overasselt nog twee mogelijkheden, maar een schot naast het doel en een redding van Robin Tsaganos zorgden ervoor dat de ruststand op 0-1 bleef staan.

In de tweede helft, met twee nieuwe krachten op het veld, kende Heumen een prima start maar vergat het de gelijkmaker aan te tekenen. Vooral invaller Pim Buskens kreeg een opgelegde kans nadat een bal achter de verdediging van Overasselt viel en verkeerd werd ingeschat. Hij kon hierdoor alleen op de doelman af, maar zag zijn inzet gekeerd worden. Na dit hoopgevende begin zouden de verhouding al snel weer hetzelfde worden als in de eerste helft en was Heumen nog maar zelden te bewonderen op de Overasseltse helft. Twintig minuten voor tijd viel de beslissing in de vorm van de 0-2 (voorzet met een snoekduik ingekopt) en niet veel later was het na de 0-3 (counter over de linkerflank) definitief voorbij. De wedstrijd werd daarna nog op een laag tempo uitgespeeld, maar in principe was iedereen al bezig met de ‘Super Sunday Party’ die na de wedstrijd zou volgen.

Heumen heeft nog twee wedstrijden de tijd om het seizoen nog een klein beetje glans te geven. Op zondag 14 mei wacht er nog een derby, thuis tegen Eendracht’30. Maar eerst gaat de ploeg aanstaande zondag op bezoek bij Ewijk. Aanvang 14.30 uur.

Heumen – Overasseltse Boys: 0-3
16e:      0-1

71e:      0-2

75e:      0-3

Heumen: Robin Tsaganos, Nicky Janssen-Bouwmeester, Alex de Best, Glenn van Dooren, Stef Arts (77e: Rolf Omvlee); Karsten Savelkoul, Huub Spanjaards (46e: Pim Buskens), Stef Besems (46e: Harm Kersten), Remko Smits, Dayne Koopman; Ferdi Roelofs.