Officieel afscheid !

WVW 1 (zon)

23 april 2017 14:30

Ariens, J.

Heumen gedegradeerd na verlies bij WVW. In een wedstrijd die symbool had kunnen staan voor het seizoen van Heumen, nam de ploeg officieel afscheid van de 4e Klasse. Door de 2-0 nederlaag op bezoek bij WVW is het doek, dat al langere tijd naar beneden dreigde te komen, nu ook daadwerkelijk gevallen.

De symboliek voor het gehele seizoen lag hem in het verloop van de wedstrijd. Het niet slechter zijn dan de tegenstander, maar uiteindelijk toch zonder punten naar huis gaan is zo’n beetje een specialiteit van het huis geworden bij Heumen. En ook in de wedstrijd tegen WVW bewees Heumen dit kunstje perfect te beheersen. Van een krachtsverschil tussen WVW en Heumen was nauwelijks sprake. Sterker nog, Heumen was lange tijd de bovenliggende partij met meer balbezit en meer kansen of mogelijkheden. Toch zou de wedstrijd langzaam maar zeker kantelen in het voordeel van de thuisclub en vlak voor tijd bezweek Heumen alsnog onder de Weurtse druk.

Terug naar de eerste helft waarin Heumen goed speelde. De ploeg durfde te voetballen, won de meeste duels en was de baas op het middenveld. WVW probeerde zo af en toe en lange bal achter de Heumense defensie te leggen, maar gevaar voor het Heumense doel viel er lange tijd niet te noteren. Maar zoals zo vaak dit seizoen, zorgt ook het Heumense overwicht zelden voor groot gevaar. Heumen deelt vooral speldenprikken uit of maakt op het laatste moment net de verkeerde keuze waardoor er weer een kans verloren gaat. Het grootste gevaar kwam van Dayne Koopman die eerst een volley door de doelman gekeerd zag worden en later een perfect genomen vrije trap op de lat uiteen zag spatten. Twee keer pech dus voor Heumen, dat vlak voor rust zelf ook goed weg kwam toen Stef Arts een kopbal van WVW van de doellijn kon halen.

Na de rust zette WVW wat meer druk vooruit en Glenn van Dooren moest al direct na de rust handelend optreden door een kopbal van de doellijn te halen. Heumen werd steeds verder teruggedrongen en kwam nog maar sporadisch van de eigen helft af. Dayne Koopman probeerde het nog met een lob van grote afstand (net naast), maar het werd steeds duidelijker dat een punt het maximaal haalbare voor Heumen zou zijn deze middag. De ploeg speelde angstiger dan voor de rust en voor het doel van Robin Tsaganos werd het steeds drukker. Hij redde nog een paar keer knap, onder meer op een vrije trap die goed in de hoek werd geschoten, maar moest zich tien minuten voor tijd toch gewonnen geven. Een lage voorzet bleef hangen in de Heumense zestien meter en in de rebound bleek een speler van WVW het meest attent om de bal onder Robin Tsaganos het doel in te schieten. Heumen probeerde er nu nog een slotoffensief uit te persen en zou nog één keer akelig dichtbij de gelijkmaker komen. Een vrije trap van Ferdi Roelofs schampte de buitenkant van de paal, maar helaas voor Heumen bleef een (verdiend) punt uit. En omdat de ploeg veel ruimte weggaf, werd het diep in de blessuretijd zelfs 2-0 na een counter van WVW.

Door deze nederlaag is degradatie dus een officieel feit voor Heumen. In de resterende vier wedstrijden kan Heumen proberen het puntentotaal in de 4e Klasse nog wat op te voeren en staat er natuurlijk nog de nodige prestige op het spel. Zeker in de Moeder Aller Derby’s van aanstaande zondag. Dan komt ‘goede buur’ Overasseltse Boys namelijk op bezoek. Aanvang op sportpark de Toppenberg is 14.30 uur.

WVW – Heumen: 2-0

81e:      1-0

90+2e:   2-0

Heumen: Robin Tsaganos; Nicky Janssen-Bouwmeester, Alex de Best, Glenn van Dooren, Stef Arts; Karsten Savelkoul (65e: Pim Buskens), Dayne Koopman, Huub Spanjaards, Stef Besems, Remko Smits; Ferdi Roelofs.