Dramatische start !

Niftrik 1 (zon)

9 april 2017 14:30

Hofman, H.

Heumen verliest na slechte start van Niftrik

Na een dramatische start speelde Heumen alsnog een goede eerste helft waarin het de vroege 0-1 achterstand gelijk wist te trekken. Na de rust was het spel een stuk minder sprankelend en ging Niftrik er alsnog met een 1-3 overwinning vandoor.

Dat het Heumense begin van de wedstrijd slecht was, is een understatement. Nog voordat de teller op 1.00 minuut stond, lag de bal al achter Rik Koenen in het doel. Niftrik trapte af, verstuurde een lange bal richting de Heumense zestien meter en profiteerde van een misverstand tussen doelman Rik Koenen en verdediger Glenn van Dooren. De vroege 0-1 deed het ergste vrezen, maar wonder boven wonder zou Heumen juist een prima eerste helft op de mat leggen.

Heumen hield Niftrik onder druk, was voetballend de betere ploeg en creëerde als snel voldoende kansen om de stand gelijk te kunnen trekken. Na een voorzet van Huub Spanjaards had Glenn van Dooren al kunnen scoren en niet veel later trof een schot van Ferdi Roelofs de paal. Halverwege de eerste helft viel de verdiende gelijkmaker alsnog, doordat een kopbal van Ferdi Roelofs over de Niftrik-doelman heen het doel in zeilde. Heumen bleef hierna de betere partij, maar moest wel bedacht blijven op de lange ballen van Niftrik die regelmatig achter de Heumense defensie vielen. Echt grote kansen bleven in het vervolg van de eerste helft uit, maar Heumen leek de zaken (op de eerste minuut na) prima voor elkaar te hebben.

Helaas wist Heumen het niveau van voor de rust niet mee te nemen naar de tweede helft. De wedstrijd werd een stuk gezapiger en Niftrik kon steeds eenvoudiger onder de Heumense druk uitkomen. Over en weer vielen er nog een paar halve kansen te noteren, maar zoals zo vaak dit seizoen valt het stuivertje dan net niet de kant van Heumen op. Ook deze keer niet, want uit een hoekschop kopte Niftrik de 1-2 binnen. Heumen probeerde nog op zoek te gaan naar de gelijkmaker, maar tien minuten voor tijd werd de wedstrijd aan de andere kant beslist. Uit een counter wist Niftrik de linksbuiten vrij voor Rik Koenen te zetten en hij schoot beheerst de 1-3 tegen de touwen.

Door de nederlaag is Heumen vrijwel officieel gedegradeerd. Ieder punt dat DVE-Trajanus tijdens het dubbele Paas-programma pakt, betekent voor Heumen dat het lot bezegeld is. Heumen komt zelf niet in actie tijdens de Paasdagen en hervat op zondag 23 april de competitie op bezoek bij WVW. Aanvang 14.30 uur.

Heumen – Niftrik: 1-3

1e:        0-1

22e:      1-1; Ferdi Roelofs

67e:      1-2