Eindelijk !

Victoria '25 1 (zon)

19 februari 2017 14:30

Schenk, T.F.

Eindelijk weer een punt voor Heumen

Voor het eerst sinds begin september wist Heumen weer punten over te houden aan een competitiewedstrijd. Thuis tegen Victoria’25 werden de punten gedeeld (1-1) en gezien het wedstrijdbeeld was dit niet meer dan terecht.

Toch zag het er lange tijd naar uit dat het wedstrijdverloop weer hetzelfde zou zijn als zo vaak dit seizoen. Twee min of meer gelijkwaardige ploegen, maar uiteindelijk Heumen dat de cruciale fouten maakt een daardoor met lege handen het veld verlaat. Ook nu ging de ploeg al vroeg in de wedstrijd in de fout en nam Victoria een snelle voorsprong. De 0-1 deed het ergste vrezen voor Heumen, maar de treffer leek voor de bezoekers uit Afferden ook het sein om er een rustige zondagmiddag van te maken. Heumen had daar al in de eerste helft van kunnen profiteren, maar tot tweemaal toe wist Karsten Savelkoul de aangeboden kansen niet te benutten.

Aan de andere kant kwam ook Victoria enkele keren gevaarlijk voor het Heumense doel. Vlak voor rust ging een inzet vanaf de rand zestienmeter net voorlangs en ook direct na de pauze kwam Heumen goed weg. Een kopbal van Victoria ging wederom net voor het doel langs. Heumen werd daarna weer sterker en bij vlagen werd er prima gecombineerd op de helft van Victoria. Het leidde tot een goed schot van Dayne Koopman dat ternauwernood door de doelman kon worden overgetikt. Heumen bleef de betere ploeg en uiteindelijk volgde de beloning in de vorm van een prachtige treffer van Vince Hoogakker. Een combinatie tussen Nicky Janssen-Bouwmeester en Karsten Savelkoul was de inleiding voor de treffer, waarbij Vince Hoogakker prima wegdraaide tussen twee verdedigers en alleen voor de doelman beheerst de gelijkmaker binnen kon schieten.

Na de 1-1 voelde Heumen dat er wellicht meer in het vat zou zitten, maar ook Victoria was wakker geschrokken en zette aan voor een slotoffensief. Er ontstond daardoor een levendige en spannende slotfase waarin het stuivertje beide kanten op kon vallen. Heumen had mazzel dat een handsbal van doelman Rik Koenen slechts bestraft werd met een gele kaart. Aan de andere kant mocht Victoria niet klagen dat een duidelijke duw in de rug van Karsten Savelkoul voor de scheidsrechter geen aanleiding was om de bal op de stip te leggen. Tussendoor waren er voor Heumen nog twee schietkansen voor Ferdi Roelofs en had Victoria nog een aantal gevaarlijke hoekschoppen en vrije trappen, maar de 1-1 stand zou op het bord blijven staan.

Door het ene punt draagt Heumen de rode lantaarn over aan Kolping-Dynamo, maar (nog belangrijker) houdt het ook een goed gevoel over aan de wedstrijd. Voor Heumen volgt nu een weekje ‘rust’ in verband met carnaval. Op 5 maart pakt Heumen de draad weer op als juist Kolping-Dynamo op bezoek komt. Aanvang 14.30 uur.

Heumen – Victoria’25: 1-1
5e:        0-1

73e:      1-1; Vince Hoogakker

Heumen: Rik Koenen; Nicky Janssen-Bouwmeester, Alex de Best, Glenn van Dooren, Stef Arts; Karsten Savelkoul, Huub Spanjaards, Ferdi Roelofs, Dayne Koopman, Remko Smits (66e: Stef Besems); Vince Hoogakker.