Zichzelf tekort !

12 februari 2017 14:30

Jong, W.B. de

Heumen doet zichzelf tekort tegen Achilles’29
Oude gebreken werden Heumen wederom fataal op bezoek bij Achilles’29. In een wedstrijd waarin de ploeg (zeker in de tweede helft) minimaal gelijkwaardig was, werd er toch met 3-1 verloren. Heumen blijft daardoor onderaan de ranglijst staan.

De sneeuwploeg draaide op zondagochtend overuren in Groesbeek, maar uiteindelijk lag het kunstgrasveld van Achilles’29 er om 14.30 spik en span bij. Hierdoor konden Achilles’29 en Heumen, als enige ploegen in de competitie, op deze gure zondagmiddag “gewoon” in actie komen. Heumen speelde in een gesloten formatie, met Nicola Maira als enige spits en Karsten Savelkoul en Dayne Koopman die vanaf de zijkanten de aanvaller ondersteunde.

Het zorgde voor een wedstrijdbeeld waarin weinig kansen te noteren vielen. Hooguit mogelijkheden die hadden kunnen leiden tot grote kansen. Heumen was in het begin gevaarlijk met een voorzet van Dayne Koopman waar niemand tegenaan kon lopen. Daarna ging de wedstrijd lange tijd gelijk op, met Achilles’29 veel in balbezit maar in een te laag tempo om Heumen uit elkaar te kunnen spelen. Toch zou de thuisploeg de voorsprong nemen, nadat een slappe vrije trap in de zestien meter kon worden ingekopt. De bal stuiterde door een woud van spelers de verre hoek in waardoor Heumen met een 1-0 achterstand ging rusten.

Na de pauze begon Heumen alles behalve overtuigend en kreeg Achilles’29 al snel een kans die door Rik Koenen kon worden gekeerd. Daarna zorgde slordig balverlies op het middenveld er voor dat de spits van Achilles’29 een doortocht kreeg richting het Heumense goal. Hij kapte eerst Alex de Best uit en vervolgens rondde hij oog in oog met Rik Koenen beheerst af. De 2-0 achterstand leek Heumen wakker te schudden en plots begon de ploeg aanvallend beter in het spel te komen. Ferdi Roelofs kreeg de eerste kans op de aansluitingstreffer, maar zijn schot verdween net naast het doel van Achilles’29. Niet veel later kwam Heumen alsnog terug in de wedstrijd. Vince Hoogakker zette de aanval zelf op, combineerde met Karsten Savelkoul en was op tijd voor het doel om de voorzet van Karsten Savelkoul binnen te tikken.

Heumen zette door en drong Achilles’29 terug op eigen helft. Vince Hoogakker was dichtbij de gelijkmaker na een sterke actie en een schot dat rakelings voorlangs ging. En net op het moment dat Heumen aan wilde zetten voor een slotoffensief ging het achterin toch weer mis. Een speler van Achilles’29 kon vanaf de achterlijn, tussen drie man, terugleggen op een teamgenoot in de zestien meter. Die wist de bal, met enig fortuin, achter Rik Koenen te schuiven waardoor de wedstrijd gespeeld was.

Zoals vaker dit seizoen had Heumen minimaal een punt over moeten houden aan dit duel, maar na 90 minuten stond de ploeg toch aan de verkeerde kant van de streep. Volgende week speelt Heumen thuis tegen Victoria’25. Aanvang 14.30 uur.

Achilles’29 – Heumen: 3-1

26e:      1-0

58e:      2-0

70e:      2-1

82e:      3-1

Heumen: Rik Koenen; Nicky Janssen-Bouwmeester, Alex de Best, Glenn van Dooren, Stef Arts; Huub Spanjaards (83e: Stef Besems), Karsten Savelkoul, Ferdi Roelofs, Remko Smits (46e: Vince Hoogakker), Dayne Koopman; Nicola Maira (62e: Pim Buskens).