Koploper te sterk !

Brakkenstein 1 (zon)

5 februari 2017 14:30

Jansen, W.

Heumen hervat competitie met ruime nederlaag
In de eerste wedstrijd na de winterstop is Heumen tegen een 6-0 nederlaag aangelopen. Koploper Brakkenstein bleek te sterk waardoor Heumen onderaan de ranglijst blijft staan.

Zoals verwacht, kon Heumen zich opmaken voor een zware middag. Brakkenstein zette Heumen direct onder druk en wist al vroeg in de wedstrijd enkele kansjes te creëren. Het duurde twintig minuten voordat de thuisploeg de ban wist te breken. Via een aanval over de linkerflank werd de eerste goal gemaakt. Na een klein half uur spelen werd de score ook nog eens verdubbeld waardoor de 0-2 ruststand op het bord stond. Heumen kon hier in balbezit weinig tegenover stellen en wist amper gevaarlijk te worden.

Na de pauze speelde Heumen wat verder naar voren en lukte het om wat langer de bal in bezit te houden. Daar stond echter tegenover dat er achterin wat meer ruimte werd weggegeven en daar wist Brakkenstein wel gebruik van te maken. De score werd door de thuisploeg langzaam maar zeker opgevoerd naar een ruime 6-0 overwinning. Tussendoor had Heumen via Dayne Koopman nog een aardige schietkans gekregen maar het lukte de ploeg niet om een eretreffer op het bord te zetten.

Het verlies tegen de koploper viel daardoor groot uit en Heumen blijft laatste staan. Aankomende zondag gaat de ploeg op bezoek bij Achilles’29 om te proberen de broodnodige punten binnen te halen. Aanvang 14.30 uur.

Brakkenstein – Heumen: 6-0

20e:      1-0

29e:      2-0

59e:      3-0

75e:      4-0

81e:      5-0

85e:      6-0

Heumen: Rik Koenen; Nicky Janssen-Bouwmeester, Alex de Best, Glenn van Dooren, Stef Arts; Huub Spanjaards, Ferdi Roelofs, Joep Paau (30e: Remko Smits), Karsten Savelkoul (75e: Pim Buskens), Dayne Koopman; Vince Hoogakker.