Punten gedeeld !

Kolping-Dynamo 1 (zon)

5 maart 2017 14:30

Claassen, W.J.T.

Heumen deelt de punten met Kolping-Dynamo

In een heuse degradatiekraker moesten zowel Heumen als Kolping-Dynamo uiteindelijk genoegen nemen met slechts één punt. In een bijna laatste kans om directe degradatie te ontlopen, schoten beide ploegen met het 1-1 gelijke spel echter weinig op.

Voor goed voetbal en vlot lopende combinaties moest men vanmiddag niet op sportpark De Toppenberg zijn. Liefhebbers van degradatievoetbal, lange ballen en lijf-aan-lijf-gevechten voor iedere vierkante meter werden deze middag juist wel op hun wenken bediend. Heumen stuurde een bijzonder jong elftal het veld op. JO17-doelman Robin Tsaganos maakte zijn debuut in het doel van Heumen 1, maar ook  Karsten Savelkoul, Pim Buskens, Vince Hoogakker, Harm Kersten en later invaller Rick Kersten hebben de ‘tig’ nog niet in hun leeftijd zitten.

Mede door de jonge gemiddelde leeftijd oogde het spel van Heumen bijzonder onrustig. Vol goede wil, maar vaak net niet zorgvuldig genoeg en niet altijd kiezend voor de juiste oplossing. Toch was Heumen de bovenliggende partij. Kolping-Dynamo had weliswaar de eerste kans van de wedstrijd gehad (schot via een Heumen-speler net naast), maar daarna was het beste van het spel voor Heumen. Karsten Savelkoul kreeg een voorzet van Ferdi Roelofs net niet op doel geschoten en later miste Pim Buskens nadat de doelman van Kolping-Dynamo mis greep bij een voorzet. Na de rust had Heumen de wind in de rug en werd het nog dreigender en uiteindelijk was het invaller Remko Smits die de score opende. Een schot van Vince Hoogakker kon nog door een Kolping-Dynamo speler worden geblokt, maar in de rebound schoot Remko Smits de 1-0 hard tegen de touwen.

Helaas kon Heumen niet lang genieten van de voorsprong, want slechts twee minuten later was het alweer 1-1. Een voorzet vanaf de rechterkant werd door een speler van Kolping-Dynamo opgepikt aan de linkerkant, net buiten de Heumense zestienmeter, en uit de draai in de lange hoek geschoten. Daarna golfde het spel nog op en neer, met twee ploegen op zoek naar de winnende treffer. Heumen kwam hier vlak voor tijd nog akelig dichtbij, maar Vince Hoogakker zag vol afgrijzen hoe zijn inzet op de lat uiteen spatte waardoor de 1-1 stand op het bord bleef staan. Door het gelijke spel blijft Heumen Kolping-Dynamo weliswaar voor op de ranglijst, maar er moet nog een klein wonder gebeuren wil Heumen het gat van negen punten met plek 12 (momenteel bezet door Niftrik) kunnen dichten. Aan de andere kant, heeft Heumen nu twee wedstrijden op rij niet verloren en mag het aanstaande zondag tegen DIOSA proberen het goede gevoel te behouden. Aanvang 14.30 uur op sportpark De Toppenberg.

Heumen – Kolping-Dynamo: 1-1

64e:      1-0; Remko Smits

66e:      1-1

Heumen: Robin Tsaganos; Nicky Janssen-Bouwmeester, Alex de Best, Glenn van Dooren (78e: Rick Kersten), Stef Arts; Pim Buskens (65e: Stef Besems), Huub Spanjaards, Ferdi Roelofs, Karsten Savelkoul, Harm Kersten (46e: Remko Smits); Vince Hoogakker.