Nieuwe zeperd !

13 november 2016 14:30

Claassen, W.J.T.

Heumen verliest degradatiekraker tegen WVW
In een wedstrijd met een zeer matig niveau is Heumen tegen een nieuwe zeperd aangelopen. Mede degradatiekandidaat WVW bleek met 1-2 te sterk waardoor Heumen de aansluiting met de nacompetitieplaatsen voorlopig heeft verloren.

Door blessures van o.a. Ferdi Roelofs, Joep Paau, Huub Spanjaards en Stef Besems moest Heumen improviseren in de basisopstelling. Het elftal moest duidelijk wennen aan deze nieuwe samenstelling, waarin vrijwel de complete as ontbrak. In balbezit wist Heumen zelden combinerend naar de helft van WVW te komen en gaandeweg liet de ploeg zich ook steeds verder terugdringen door de bezoekers uit Weurt. Grote kansen bleven uit, maar wederom was het Heumen zelf dat de bezoekers op weg hielp. Rik Koenen kon een schot van een meter of twintig niet klemvast pakken, zag de bal op het natte veld wegstuiteren en van dichtbij kon een speler van WVW het laatste zetje geven. De 0-1 zou echter niet lang op het bord blijven staan, want spits Michel Poos liet zien het kunstje van het scoren nog niet verleerd te zijn. Met het hoofd kopte hij een voorzet van Nicky Janssen-Bouwmeester attent binnen waardoor de stand direct alweer gelijkgetrokken was.

Heumen zakte na de treffer alweer snel in op eigen helft en WVW was niet bij machten om gevaar te creëren. Het spelniveau kwam daardoor zelden boven de voldoende uit, maar beide ploegen wisten dat één extra doelpunt genoeg kon zijn voor drie belangrijke punten. Ook na de rust bleef het wedstrijdbeeld gelijk. Heumen kreeg enkele hoekschoppen waarbij het gevaar helaas uit bleef en na een goed uur voetballen was het WVW dat toesloeg. Een voorzet vanaf de linkerkant werd vanaf de zestien meter fraai binnengeschoten waardoor Heumen tegen een 1-2 achterstand aankeek. Rik Koenen redde kort hierna op een één-tegen-één situatie en had geluk toen een kopbal via de onderkant van de lat niet in het doel stuiterde. Nadat Heumen van deze schrik was bekomen kon het beginnen aan een soort van slotoffensief. Met invaller Jordy Rutten en met Glenn van Dooren in de voorste linie kon WVW onder druk worden gezet en kreeg Heumen tot tweemaal toe de mogelijkheid de stand gelijk te trekken. Nicky Janssen-Bouwmeester kreeg hiertoe een kleine kans, maar zijn schot ging naast. De kans van Michel Poos was groter, maar zijn kopbal (voorzet Jordy Rutten) werd prima gepareerd door de WVW-doelman. Heumen kwam daarna niet meer in de buurt en moest wederom een nederlaag slikken.

Door deze nederlaag ziet Heumen de kansen op het ontlopen van directe degradatie slinken. De achterstand op de nacompetitieplaatsen is opgelopen tot zes punten. Het komende weekend is Heumen vrij en kan de ploeg zich voorbereiden op de moeder aller derby’s. Op zondag 27 november gaat de ploeg namelijk op bezoek bij goede buur Overasseltse Boys. Aanvang 14.00 uur.

Heumen – WVW: 1-2 13e:      0-1

15e:      1-1: Michel Poos

61e:      1-2

Heumen: Rik Koenen; Nicky Janssen-Bouwmeester, Alex de Best, Glenn van Dooren, Harm Kersten; Stef Arts, Vince Hoogakker, Dayne Koopman; Nicola Maira (64e: Pim Buskens), Michel Poos, Karsten Savelkoul (81e: Jordy Rutten).