Een repeterend verhaal !

6 november 2016 14:30

Vermeulen, R.R.B.M.

Heumen onderuit bij DIOSA
Op bezoek bij DIOSA heeft Heumen een nieuwe nederlaag moeten incasseren. Opnieuw was Heumen allesbehalve de mindere ploeg, maar het makkelijk weggeven van doelpunten brak de ploeg wederom op. Het werd 3-0 voor DIOSA.

De wedstrijden van Heumen lijken steeds meer een repeterend verhaal te worden. De ploeg wordt zelden weggespeeld en kan vaak aardig meekomen met de tegenstander. Toch staat er na afloop vaak een nederlaag op het bord. Belangrijkste redenen hiervoor zijn het feit dat Heumen de doelpunten aan de ene kant vrij eenvoudig weggeeft en aan de andere kant grote moeite heeft het net te vinden. Dit maakt iedere wedstrijd een worsteling waarbij het Heumen vaak ook nog eens aan een klein beetje geluk ontbreekt.

Tegen DIOSA was het wedstrijdbeeld niet anders. Heumen speelde met Rik Koenen in de goal waardoor Alex de Best als centrale verdediger geposteerd kon worden. Heumen begon sterk en gaf vrijwel niets weg, maar kon ook niet tot aanvallen komen. De eerste de beste gelegenheid waarbij DIOSA in de buurt van het Heumense goal kwam, was het wel direct raak. Een vrije trap vanaf de rechterkant viel stil in de Heumense zestien meter waar een speler van DIOSA al stond te wachten om de bal binnen te schieten. DIOSA was hierna optisch de betere ploeg, maar Heumen kreeg een goede kans uit een counter. Vince Hoogakker kreeg de bal bij Karsten Savelkoul, maar nog voordat hij de bal op goal wilde schieten was deze hem al ontnomen door een verdediger van DIOSA. Ook Dayne Koopman kreeg een kans maar zijn inzet ging voorlangs. Daarna gaf Heumen weer een schoolvoorbeeld van het makkelijk weggeven van doelpunten. Een uittrap van de keeper van DIOSA viel over de verdediging en de spits kon dit eenvoudig afronden. Vlak voor rust vergrootte DIOSA de marge naar 3-0 (vrije trap in de lange hoek) waardoor de wedstrijd feitelijk al gespeeld was.

Na de rust begon Heumen wederom goed met een aantal prima aanvallen. Vince Hoogakker kreeg een kleine kans (bal voorlangs) en Heumen forceerde enkele corners die helaas ongevaarlijk bleken te zijn. Ook was er een schotkans voor Nicola Maira en kreeg Heumen twee vrije trappen die door Dayne Koopman en Joep Paau over geschoten werden. Met een aantal vrije trappen vanaf de zijkant en vanuit de counter stichtte ook DIOSA zo nu en dan wat gevaar. De beste kans werd onschadelijk gemaakt door Rik Koenen, die de baas bleek in een één-tegen-één situatie met een speler van DIOSA.

Al met al kon Heumen dus wederom terugkijken op een redelijke wedstrijd, maar wederom zonder het gewenste resultaat. Hierdoor blijft Heumen op de kritieke 13e plaats op de ranglijst staan. Het gat met de nummer 12 (WVW) werd ook nog eens groter, waardoor Heumen voor het aankomende weekend al voor een alles-of-niets-wedstrijd lijkt te staan. Dan komt de nummer 12, WVW, namelijk op bezoek op Sportpark De Toppenberg. Bij winst kan Heumen het gat verkleinen tot één punt, bij verlies komt Heumen voor een zeer zware opdracht te staan om directe degradatie te ontlopen. Aanvang van deze belangrijke wedstrijd is 14.30 uur.

DIOSA – Heumen: 3-0

11e: 1-0 35e: 2-0 44e: 3-0