Ten onder !

30 oktober 2016 14:30

Ariens, J.

Heumen ten onder tegen Nijmegen
Zonder veel indruk te maken ging Nijmegen er toch redelijk eenvoudig met een 0-4 winst vandoor. Heumen kon de bezoekers een helft lang prima volgen, maar schoot zichzelf in de voet door de openingsgoal cadeau te geven en een strafschop te missen.

Heumen werd niet bepaald onder de voet gelopen door de nummer twee op de ranglijst, maar Nijmegen was wel de ploeg met het balbezit en met het initiatief in de wedstrijd. Toch zou het aantal (grote) kansen voor de bezoekers in de eerste helft nog gemakkelijk op één hand te tellen zijn. Na ruim een kwartier kreeg Nijmegen de grootste kans nadat een speler met een goede steekbal vrij voor Alex de Best werd gezet. De Heumen-doelman kwam goed zijn goal uit en wist de bal te pakken. Heumen kon daarna aardig meekomen, maar bood Nijmegen plots de helpende hand bij het maken van de eerste goal. Een hoekschop werd door Heumen verkeerd getaxeerd en via de handen van doelman Alex de Best viel de bal in de goal. Voor de rest gebeurde er de eerste helft niet veel, maar des te zuurder was het dat Heumen dus toch met een 0-1 achterstand de kleedkamer in moest.

Na de rust begon Nijmegen sterk (of Heumen zwak) en al direct volgde er een enorme kans die, gelukkig voor Heumen, alleen voor doelman Alex de Best naast werd geschoven. Nog geen minuut later was het alsnog 0-2 nadat, opnieuw over de rechterflank, een speler alleen op het Heumense doel af mocht gaan. Nu werd de bal op tijd breed gelegd en door een toegesnelde speler binnen gegleden. Heumen had daarna terug in de wedstrijd kunnen komen nadat Vince Hoogakker in de zestien meter door de Nijmegen-goalie werd getorpedeerd. De terechte strafschop was helaas niet aan Heumen besteed want de inzet van Huub Spanjaards stuitte op de doelman die hiermee zijn fout kon herstellen. Met de gemiste strafschop vervloog ook het laatste beetje hoop op een resultaat voor Heumen en de ploeg zag Nijmegen vlot uitlopen naar 0-3 en 0-4. Daarna bleef de schade beperkt en had Dayne Koopman vlak voor tijd de Heumense eer nog kunnen redden na een goede solo tussen enkele Nijmegen-spelers door. Maar helaas trof ook deze inzet geen doel en zocht Heumen met een ruime nederlaag de kleedkamers op.

Door de nederlaag blijft Heumen op de voorlaatste plaats op de ranglijst staan. Als de ploeg niet al vroeg in het seizoen in een benarde positie wil komen te zitten, zijn de volgende twee wedstrijden cruciaal. Op zondag 13 november ontvangt Heumen WVW, maar eerst volgt er volgende week een uitwedstrijd tegen DIOSA. Aanvang 14.30 uur.

Heumen – Nijmegen: 0-4 29e:      0-1

52e:      0-2

64e:      0-3

68e:      0-4 Heumen: Alex de Best; Nicky Janssen-Bouwmeester, Glenn van Dooren, Stef Besems, Stef Arts (74e: Harm Kersten); Remko Smits, Dayne Koopman, Huub Spanjaards, Karsten Savelkoul; Joep Paau (33e: Huy Trinh), Vince Hoogakker (85e: Pim Buskens).