Weinig verschil !

DVE-Trajanus 1 (zon)

9 oktober 2016 14:30

Jong, W.B. de

Het is Heumen 1 opnieuw niet gelukt om een einde te maken aan de reeks nederlagen. Thuis tegen DVE-Trajanus zat er weinig verschil tussen de ploegen en was een punt zeker verdiend geweest. Toch stapte Heumen met een 1-3 nederlaag het veld af.

In de openingsfase, en eigenlijk in de gehele eerste helft, hielden de ploegen elkaar exact in evenwicht. Het balbezit was gelijk verdeeld en de wedstrijd speelde zich voornamelijk af op het middenveld. Grote kansen vielen er niet te noteren. Het meest opwindende moment werd verzorgd door de bezoekers waar een speler weigerde de bal uit te schieten nadat twee teamgenoten geblesseerd op de grond lagen. De speler in kwestie zette een dribbel dwars door het middenveld in, pakte vervolgens de bal in zijn handen, trok zijn shirt uit en vroeg om een wissel. Het zorgde voor wat leven in de brouwerij, waarbij Heumen nog wel een tegenvaller kreeg te verwerken nadat Stef Arts geblesseerd naar de kant moest.

Na de pauze brak de wedstrijd open met zowel voor Heumen (Glenn van Dooren) als voor DVE-Trajanus een mogelijkheid uit een vrije trap. Het bleek een voorbode te zijn voor een levendige tweede helft waarin DVE-Trajanus na een klein uur spelen op voorsprong kwam. Bij een voorzet vanaf de rechterkant verloor de Heumense verdediging de DVE-Trajanus spits uit het oog en deze kon van dichtbij vrij inkoppen. Heumen toonde veerkracht, had via Huub Spanjaards al een half kansje gehad, en kwam via de tot spits gepromoveerde Joep Paau op gelijke hoogte. Hij stond bij de tweede paal vrij om een goede voorzet van Nicola Maira uit de lucht binnen te schieten.

De 1-1 was een juiste afspiegeling van de verhoudingen, maar een op het oog onschuldig lijkende lange bal van DVE-Trajanus gooide roet in het eten. De Heumense verdediging taxeerde deze bal volledig verkeerd waardoor er een vrije doortocht op doelman Alex de Best werd geboden en Heumen opnieuw tegen een achterstand aan keek. Heumen perste er nog een slotoffensief uit en met een beetje meer geluk had het vlak voor tijd via Nicola Maira nog op gelijke hoogte kunnen komen. Maar waar Heumen het naliet om te scoren, besliste de bezoekers het duel in blessuretijd door uit een counter de 1-3 te maken.

Heumen zakt hierdoor naar de 13e plaats op de ranglijst en zal aanstaande zondag op bezoek bij Niftrik de vrije val moeten zien te stoppen. Aanvang 14.30 uur.

Heumen – DVE-Trajanus: 1-3

57e:      0-1

66e:      1-1; Joep Paau

76e:      1-2

90e:      1-3

Heumen: Alex de Best; Nicky Janssen-Bouwmeester, Glenn van Dooren, Stef Besems, Stef Arts (23e: Karsten Savelkoul); Remko Smits (83e: Pim Buskens), Huub Spanjaards, Ferdi Roelofs, Dayne Koopman; Joep Paau, Nicola Maira.