Vier op een rij !

2 oktober 2016 14:00

Daemen, M.M.J.

Nieuwe nederlaag voor Heumen 1

Voor de vierde keer op rij wist Heumen 1 niet te winnen. Ditmaal was SCP met 3-1 te sterk. Heumen hield lange tijd zicht op minimaal een punt, maar een onnodig weggegeven strafschop gooide roet in het eten.

Heumen moest het deze wedstrijd zonder hoofdtrainer, en kersverse vader van een tweeling, Marc Peters doen. Toch speelde Heumen al met meer beleving dan vorige week, alleen qua spelniveau hield de eerste helft niet over. Doordat dit ook bij de tegenpartij het geval was, bleef de eerste helft gelijkwaardig. SCP had wel een licht overwicht en werd vooral gevaarlijk met goed aangesneden corners en vrije trappen. Het was dan ook geen toeval dat de goal viel uit een bal vanaf de zijkant. Doelman Alex de Best kon de voorzet nog wegtikken en verlengen, maar vervolgens ontstond er een scrimmage voor het Heumense doel waarbij uiteindelijk een speler van SCP met de hak het beslissende zetje wist te geven en de thuisploeg op 1-0 zette.

Na de rust kwam Heumen beter voor de dag en werd het de bovenliggende partij. Een vrije trap van Joep Paau (gepakt door de SCP-doelman) en een volley van Vince Hoogakker (op de paal) hadden al een treffer op kunnen leveren. Uiteindelijk kwam de verdiende gelijkmaker via de strafschopstip, nadat Vince Hoogakker in de zestienmeter wegdraaide bij zijn tegenstander en werd neergelegd. Aanvoerder Ferdi Roelofs ontfermde zich over de bal en scoorde beheerst de 1-1. Heumen wist het overwicht hierna niet echt meer te behouden en de wedstrijd was zowel qua stand als qua spelbeeld in evenwicht. Toch was het SCP dat opnieuw op voorsprong zou komen. Een onhandige overtreding in de Heumense zestienmeter leverde ook voor SCP een strafschop op. Alex de Best, die vorige week nog een strafschop stopte, wist dat kunstje deze week niet te herhalen waardoor Heumen tegen een 1-2 achterstand aankeek.

Met nog een kwartier op de klok moest Heumen meer risico nemen in de jacht op een nieuwe gelijkmaker. Heumen kwam hier niet echt meer bij in de buurt en uiteindelijk was het SCP dat profiteerde van de ruimtes die Heumen moest weggeven. Alleen voor doelman Alex de Best maakte de spits van SCP geen fout en met de 3-1 was de wedstrijd definitief gespeeld. Heumen blijft door deze nederlaag op de 11e plaats staan. Om de aansluiting met de veilige middenmoot niet te verliezen, worden de komende twee wedstrijden cruciaal voor Heumen. Laagvliegers, en concurrenten in de strijd tegen degradatie, DVE-Trajanus en Niftrik staan dan immers op het programma. Heumen begint a.s. zondag met een thuiswedstrijd tegen DVE-Trajanus. Aanvang 14.30 uur.

SCP - Heumen: 3-1

24e:      1-0

58e:      1-1; Ferdi Roelofs (pen.)

72e:      2-1

90e:      3-1

Heumen: Alex de Best; Nicky Janssen-Bouwmeester, Glenn van Dooren, Ferdi Roelofs, Stef Arts (85e: Pim Buskens); Remko Smits (60e: Huy Trinh), Huub Spanjaards, Joep Paau, Dayne Koopman; Vince Hoogakker, Nicola Maira (75e: Karsten Savelkoul).