Sinterklaas met de kermis !

Victoria '25 1 (zon)

25 september 2016 14:30

Hooijer, P.

Op bezoek bij Victoria’25 is Heumen hard onderuit gegaan. Zonder groots te spelen, bleek Victoria’25 met 5-0 te sterk. Heumen speelde voor Sinterklaas deze kermiszondag en gaf minstens vier van de vijf doelpunten zelf weg.

Het ongeslagen Victoria’25 had vanaf het beginsignaal veel balbezit, maar behoudens een gevaarlijke voorzet ontstonden er weinig kansen voor de thuisploeg. Heumen leunde achterover en gokte op de counter, maar gevaarlijk kon de ploeg niet worden. Dat lukte de thuisploeg ook maar zelden, totdat Heumen besloot een handje te gaan helpen. Doelman Alex de Best kreeg een laag schot niet onder controle, moest een rebound afstaan en zag hoe de spitsen van Victoria’25 dankbaar gebruik maakten van dit buitenkansje.

De Heumense hulp ging echter verder dan dit ene moment want ook de tweede en derde goal kreeg Victoria’25 cadeau. Tot tweemaal toe ging het fout in de Heumense verdediging, waar balverlies in de opbouw er voor zorgde dat de thuisploeg verder in het zadel werd geholpen. De twee levensgrote kansen die hierbij ontstonden waren wederom wel besteed aan de aanvallers van Victoria’25 en na ruim een half uur spelen wist Heumen dat het aan een kansloze middag bezig was. Het slordige spel bleef de eerste helft nog aanhouden en pas toen Victoria’25 na de pauze besloot wat rustiger aan te gaan doen, kon ook Heumen zich laten zien in de wedstrijd. Het leverde enkele aanvallen op en voor het eerst kwam ook Victoria’25 onder druk te staan. De grootste kans was voor Vince Hoogakker die pech had dat een kopbal op de lat terecht kwam.

Heumen leek de zaakjes wat beter op orde te hebben en kon de verdediging gesloten houden totdat de thuisploeg wederom een helpende hand kreeg toegereikt, ditmaal van de scheidsrechter. Een overtreding van Ferdi Roelofs (als het al een overtreding was) buiten de zestien meter werd door de man in het zwart gepromoveerd tot strafschop. Alex de Best kon de penalty keren, maar zag tot zijn afgrijzen dat er alleen maar spelers van Victoria’25 geïnteresseerd waren in de rebound waardoor het alsnog 4-0 werd. Het slotakkoord was eveneens voor Victoria’25. Een lage vrije trap bleef in het Heumense zestienmetergebied hangen en kon van dichtbij worden binnengeschoten.

Door de ruime nederlaag is Heumen gezakt naar de 11e plaats op de ranglijst. Volgende week gaat de ploeg op bezoek bij SCP. Aanvang 14.00 uur.

Victoria’25 - Heumen: 5-0

15e:      1-0

27e:      2-0

32e:      3-0