Vroege tegengoal !

18 september 2016 14:30

Otten, L.H.G.D.

Achilles’29 maatje te groot voor Heumen

Op eigen veld verloor Heumen met 0-4 van een veel sterker Achilles’29. Na een vroege tegengoal mocht Heumen nog lang hopen op de gelijkmaker, maar in de tweede helft namen de bezoekers alsnog afstand.

Al direct vanaf het begin waren de verhoudingen op het veld duidelijk. Achilles’29 had de bal, speelde zorgvuldig rond en probeerde via de zijkanten de aanvallen op de zetten. Heumen hield tegen, probeerde in de duels te komen, maar kwam te kort om het de bezoekers moeilijk te maken. Het overwicht werd door Achilles’29 al snel omgezet in een doelpunt. Vanaf de rechterflank werd een speler vrij voor Alex de Best gespeeld en met ‘een wippertje’ stond de vroege 0-1 al op het scorebord. De toch al slechte start werd voor Heumen al snel nog beroerder toen ook Nicky Janssen-Bouwmeester geblesseerd het veld moest verlaten.

Toch lukte het Heumen om zich terug te knokken in de wedstrijd. In balbezit werd het spel iets rustiger en vanuit enkele standaardsituaties lukte het om gevaarlijk te worden. Kopballen van Glenn van Dooren en Michel Poos leverde echter geen doelpunt op en ook een goede aanval via Dayne Koopman en Huub Spanjaards kon door Vince Hoogakker net niet worden afgewerkt (schot te zacht). In de laatste minuten van de eerste helft was Achilles’29 nog gevaarlijk met een vrije trap (redding Alex de Best) en een schot dat op de lat terecht kwam. Heumen overleefde deze momenten maar mocht op basis van het laatste half uur nog hopen op een goede afloop van de middag.

Helaas bleek Heumen het kruid al te hebben verschoten in de eerste helft. Na de pauze gooide Achilles’29 het tempo nog wat omhoog en werd het voor Heumen steeds moeilijker de ruimtes te belopen. Binnen een kwartier was de wedstrijd dan ook al beslist. Tot tweemaal toe werd een aanval over de rechterflank opgezet en bleken een schuivertje in de lange hoek en een kopbal bij de tweede paal voldoende voor de 0-2 en 0-3. Heumen zag het kansloze van de missie in en omdat ook Achilles’29 begreep dat de wedstrijd gespeeld was, werd het een langdradig half uur waarin de wedstrijd verplicht uitgespeeld werd. Onder het prikkelende zonnetje zag het publiek enkel nog de 0-4 van Achilles’29 (vrije trap over de muur), maar verder viel er qua voetbal weinig meer te genieten.

Door de nederlaag zakt Heumen naar de 9e plaats op de ranglijst. Volgende week wacht Heumen opnieuw een zware beproeving. De ploeg gaat dan op bezoek bij het nog ongeslagen Victoria’25. Aanvang 14.30 uur.

Heumen – Achilles’29: 0-4

8e:        0-1

57e:      0-2

59e:      0-3

66e:      0-4

Heumen: Alex de Best; Nicky Janssen-Bouwmeester (17e; Pim Buskens), Glenn van Dooren, Stef Arts, Dayne Koopman; Karsten Savelkoul, Huub Spanjaards, Ferdi Roelofs, Remko Smits; Vince Hoogakker (77e; Nicola Maira), Michel Poos.