Prima start !

4 september 2016 14:30

Rutten, M.M.T.

Prima competitiestart Heumen 1

Heumen 1 is de competitie goed begonnen met een 0-2 overwinning op bezoek bij Kolping-Dynamo. Vooral in de eerste helft speelde Heumen goed en met de pauze had de ploeg van Marc Peters de schaapjes al op het droge.

Vanaf de start van de wedstrijd was Heumen de bovenliggende partij. Heumen speelde geconcentreerd, had verdedigend de zaakjes op orde en wist Kolping-Dynamo al vroeg terug te dringen. Na een kwartier volgde de beloning, waarbij er wel een helpende hand van de thuisploeg nodig was. Nicky Janssen-Bouwmeester gaf vanaf de rechterkant voor en uiteindelijk gaf een verdediger van Kolping-Dynamo het laatste zetje waardoor Heumen op een verdiende 0-1 voorsprong kwam. De eigen goal had Heumen in het zadel moeten helpen, maar juist daarna volgde een slordige fase van de ploeg. Na geklungel in de Heumense defensie kreeg Kolping-Dynamo zowaar twee goede kansen maar doelman Alex de Best hield Heumen op de been.

En waar de Heumense verdedigingsfouten zonder gevolgen bleven, strafte Heumen een grote fout aan de overkant wel direct af. Jordy Rutten was ditmaal de oplettende spits en gaf Heumen een 0-2 voorsprong. Met een beetje meer geluk had Heumen de score in de eerste helft nog groter kunnen maken, maar een schot van Jordy Rutten eindigde op de lat en een inzet van Joep Paau werd van de lijn gehaald. Maar al met al een verdiende 0-2 ruststand en een prima uitgangspositie voor de tweede helft.

Deze tweede helft was van Heumense kant wel een stuk minder, maar de voorsprong zou zelden nog in gevaar komen. Slechts bij een corner van Kolping-Dynamo moest Alex de Best nog een keer reddend optreden en aan de overkant had Heumen de score zelfs nog kunnen uitbouwen. De beste kansen hiervoor waren voor Glenn van Dooren (vrije kopbal uit een corner) en Huub Spanjaards (schot vanaf zestien meter), maar de ruststand van 0-2 zou tevens ook de eindstand blijken te zijn.

Voor Heumen dus een prima start van de competitie. Met de eerste drie punten op zak, kan Heumen ontspannen toeleven naar de eerste thuiswedstrijd. Aanstaande zondag komt kampioenskandidaat Brakkenstein op bezoek. Aanvang 14.30 uur.

Kolping-Dynamo – Heumen: 0-2
15e:      0-1; eigen doelpunt

32e:      0-2; Jordy Rutten

Heumen: Alex de Best; Nicky Janssen-Bouwmeester, Stef Besems, Glenn van Dooren, Stef Arts; Huub Spanjaards, Ferdi Roelofs, Joep Paau (46e: Nicola Maira), Dayne Koopman; Vince Hoogakker, Jordy Rutten (80e: Pim Jaspers).