Op naar de 3e Klasse !

Mannen zondag, 1, 4e klasse/5e klasse 13 4E / 2F nacompetitie

29 mei 2016 14:00

Arnts, P.M.J.

Met een 2-2 gelijkspel op bezoek bij Elistha heeft Heumen zich verzekerd van nog een jaar in de 4e Klasse. Heumen gaf tot twee keer toe en voorsprong weg, maar de 2-0 overwinning van vorige week bleek ruim voldoende voor lijfsbehoud.

Heumen begon wat gespannen aan de wedstrijd en Elistha besloot om direct vanaf de aftrap op jacht te gaan naar de aansluitingstreffer om de 2-0 nederlaag van vorige week goed te maken. Het leverde een overwicht voor de thuisploeg op, maar tot echte kansen zou het niet leiden. Heumen nam gaandeweg steeds meer de regie in handen en kreeg via Michel Poos twee aardige kansen. Eenmaal werd een kopbal van de doellijn gehaald en eenmaal redde de doelman op een inzet. Ook Luuk Poos kreeg een kans, maar zijn schot ging naast.

Het Heumense doelpunt hing in de lucht en vlak voor rust was het Luuk Poos die de ban wist te breken. Vanaf de linkerkant kon hij enkele verdedigers passeren en met een fraai schot zette hij Heumen op een 0-1 voorsprong. De wedstrijd leek hiermee op slot te kunnen, maar nog voor de rust hielp Heumen Elistha terug in de race. Een hoekschop werd door Heumen niet goed verwerkt en uiteindelijk ging de bal via een Heumen verdediger in eigen doel.

Na de rust nam Heumen opnieuw een voorsprong, maar opnieuw was de vreugde van korte duur. Uit een hoekschop bleef de bal in de zestien meter van Elistha hangen. Er volgde een scrimmage voor het doel en via Tommy Kroes kwam de bal bij (uiteraard) Michel Poos die al bij de tweede paal stond te wachten om de bal het beslissende zetje te geven. Maar ook de 1-2 voorsprong hield niet lang stand. Balverlies op het middenveld zorgde ervoor dat de Elistha-aanvoerder het veld mocht oversteken en vanaf 30 meter vernietigend kon uithalen. Zijn schot vloog achter Alex de Best de kruising in waardoor de stand weer op 2-2 stond. Heumen leek vlak daarna weer op voorsprong te komen, maar een doelpunt van Vince Hoogakker werd afgekeurd omdat er vlak daarvoor zou zijn geduwd in de zestien meter. De bewuste duw was echter door niemand waargenomen en de situatie werd nog vreemder toen Tommy Kroes niet veel later in het vijandelijke strafschopgebied wel een duidelijke duw in de rug kreeg. En hoewel deze duw wel voor iedereen zichtbaar was, besloot de scheidsrechter de bal niet op de stip te leggen.

Op deze manier bleef er nog een beetje spanning in de wedstrijd zitten, maar Heumen zou niet meer in grote problemen komen. Slechts vlak voor tijd was er nog enige opwinding bij een vrije trap van Elistha, maar Heumen hield het doel schoon en wist de 2-2 stand over de streep te trekken. Door dit gelijke spel is de dubbele ontmoeting met Elistha met 4-2 gewonnen en blijft Heumen ook volgend jaar spelen in de 4e Klasse.

Elistha – Heumen: 2-2 43e:      0-1; Luuk Poos

45e:      1-1;

50e:      1-2; Michel Poos

53e:      2-2;

Heumen: Alex de Best; Nicky Janssen-Bouwmeester, Joost Haefkens, Stef Arts, Dayne Koopman; Huub Spanjaards, Tommy Kroes, Ferdi Roelofs; Luuk Poos, Michel Poos, Vince Hoogakker (75e: Alex van der Burgt)
Dit was het laatse wedstrijd verslag van dit seizoen, alle wedstrijdverslagen van SV Heumen 1 Voetbal worden geschreven door Bram Kuhnen, waarvoor onze hartelijke dank!