Geen broodnodige punten !

DVE-Trajanus 1 (zon)

17 april 2016 14:30

Baltus, S.

Het is Heumen 1 op bezoek bij DVE-Trajanus niet gelukt om de broodnodige punten mee naar huis te nemen. In een gelijkwaardige wedstrijd bleken twee hoekschoppen van de thuisploeg beslissend. Het ontlopen van directe degradatie lijkt nu het enige overgebleven doel voor Heumen.

Op het sfeerloze sportpark kwam de wedstrijd maar moeizaam op gang. Zowel DVE-Trajanus als Heumen hielden vooral de verdediging gesloten waardoor er weinig kansen ontstonden. Halverwege de eerste helft deelde DVE-Trajanus de eerste speldenprikjes uit met een gevaarlijke hoekschop en een afstandsschot. Heumen kwam verder niet in de problemen, maar had moeite om zelf kansen te creëren. Af en toe lukte het de ploeg om via de opkomende Nicky Janssen-Bouwmeester gevaarlijk te worden, maar tot echt grote kansen zou dit niet leiden. De grootste kans van de eerste helft was voor de thuisploeg, maar Alex de Best redde prima op een inzet in de korte hoek. Helaas zou deze redding weinig waarde blijken te hebben, want uit de hoekshop die volgde kon een speler van DVE-Trajanus vrij inkoppen waardoor Heumen alsnog met een 1-0 achterstand de kleedkamer moest opzoeken.

Direct na rust legde Heumen een prima aanval op de mat, maar werd er (niet voor het eerst) net te lang gewacht met het afronden waardoor de DVE-Trajanus verdediging nog in kon grijpen. Wie dacht dat dit het startschot was voor meer fraaie aanvallen kwam bedrogen uit, want al snel werd het wedstrijdbeeld hetzelfde als voor de pauze. En ook nu maakte een hoekschop van DVE-Trajanus het verschil. Dit keer werd er bij de eerste paal spijkerhard binnengekopt waardoor Alex de Best kansloos was en Heumen met 2-0 achter stond. Heumen bracht ondertussen A-junioren Luke Tsaganos en Ruben Hoogakker binnen de lijnen en kreeg wat hulp van de DVE-Trajanus doelman bij het vinden van de aansluiting. Hij leverde de bal prompt in bij Luuk Poos en uit een ‘flipperkast situatie’ (schot Luuk Poos geblokt, schot Luke Tsaganos geblokt maar de derde inzet van Luuk Poos was wel raak) wist Heumen de 2-1 te maken. In het slotoffensief nam Heumen meer risico en schoof Tommy Kroes mee naar voren. Voor grote kansen zou het echter niet zorgen. Nog sterker; de grootste kans was voor DVE-Trajanus maar vanaf een meter of twaalf werd er voor een bijna leeg doel over geschoten. Heumen kwam niet verder dan een schot van Huub Spanjaards en moest in blessuretijd nog toezien hoe de spits van de thuisploeg ontsnapte na een lange bal over de verdediging en voor 3-1 zorgde.

Ondanks de nederlaag viel er voor Heumen na afloop één positief puntje te noteren. Doordat concurrent Roda’28 met grotere cijfers had verloren, schoof Heumen op de ranglijst een plaatsje op. De ploeg staat nu op plaats 13 en het enige realistische doel is het ontlopen van de plaatsen die zorgen voor directe degradatie (plaats 14 en 15). Hiervoor zijn de komende twee duels cruciaal. Op 1 mei ontvangt Heumen SCD’33, maar eerst gaat de ploeg op zondag 24 april op bezoek bij hekkensluiter NSVV FC Kunde. Aanvang 14.30 uur.

DVE-Trajanus – Heumen: 3-1 40e:      1-0;

58e:      2-0;

73e:      2-1; Luuk Poos

90e:      3-1;

Heumen: Alex de Best; Nicky Janssen-Bouwmeester, Joost Haefkens, Tommy Kroes, Stef Arts; Nicola Maira (66e: Ruben Hoogakker), Huub Spanjaards, Vince Hoogakker; Alex van der Burgt (66e: Luke Tsaganos), Michel Poos, Luuk Poos.