Nacompetitie !

Brakkenstein 1 (zon)

16 mei 2016 14:30

Vermeulen, R.R.B.M.

Ondanks de 2-4 nederlaag tegen Brakkenstein, heeft Heumen zich geplaatst voor de nacompetitie om lijfsbehoud in de 4e Klasse. Heumen speelde geen slechte wedstrijd, maar kwam net te kort tegen een kwalitatief beter Brakkenstein.

Dat Brakkenstein een betere ploeg heeft dan Heumen en over meer individuele kwaliteiten beschikt, werd al vroeg in de wedstrijd duidelijk. Vanaf de linkerzijkant slalomde een speler zich naar binnen tot op de punt van het zestienmetergebied. Vervolgens werd de bal richting de tweede paal gekruld en omdat niemand de bal vervolgens wist aan te raken, stond het al binnen vijf minuten 0-1. Heumen had echter een snel antwoord. Middels een vrije trap van Dayne Koopman en een ongelukkige botsing tussen de Brakkensteinse doelman en een eigen medespeler, kon Michel Poos bij de tweede paal vrij inkoppen. Na de 1-1 hielden beide ploegen elkaar lange tijd in evenwicht. Brakkenstein was hierbij wel dreigender, maar echt grote kansen zouden er lange tijd niet meer komen. Heumen speelde bij vlagen aardig mee, maar gaf vlak voor rust de wedstrijd toch uit handen.

Tot twee keer toe werd er in defensief opzicht matig ingegrepen, waardoor de spelers van Brakkenstein zich te gemakkelijk naar het doel van Alex de Best konden voetballen. Brakkenstein strafte deze buitenkansjes af (schot in de lange hoek en een wippertje over Alex de Best heen nadat de spits van Brakkenstein vrij voor hem opdook) en leek de wedstrijd voor rust al te hebben beslist.

In de tweede helft probeerde Heumen nog aan te zetten en ging het op jacht naar de aansluitingstreffer. Tommy Kroes en Michel Poos waren er met kopballen dichtbij, maar het opportunistische spel kostte Heumen ook kracht. Toen dit een kwartier voor tijd nog niet voor het gewenste resultaat had gezorgd, wierp Heumen de handdoek langzaam in de ring. Brakkenstein zorgde tien minuten voor tijd voor nog een vierde treffer (1-4) na een fraaie solo in de Heumense zestien meter. Het slotakkoord was voor Heumen nadat de fris ingevallen Huy Trinh op de rand van de zestien meter werd neergelegd. Ferdi Roelofs ontfermde zich over de vrije trap en krulde de bal hard in de bovenhoek en bepaalde de eindstand op 2-4.

Na afloop van de wedstrijd werd er door Heumen alvast afscheid genomen van trainer Sjaak Nillessen en van Michel Poos, Alex van der Burgt en Luuk Poos. Toch zijn zij nog minimaal twee wedstrijden in Heumense dienst te bewonderen, want omdat ook NSVV FC Kunde niet wist te winnen plaatst Heumen zich voor de nacompetitie om lijfsbehoud. Heumen speelt in een dubbele ontmoeting met Elistha om een plek in de 4e Klasse. De verliezer van dit tweeluik krijgt nog een herkansing, maar hopelijk laat Heumen het hier niet op aankomen.
Zo. 22 mei: Heumen – Elistha (14.30 uur)

Zo. 29 mei: Elistha – Heumen (14.30 uur)

Heumen – Brakkenstein: 2-4 5e:        0-1;   12e:      1-1; Michel Poos 43e:      1-2; 45e:      1-3; 82e:      1-4 88e:      2-4; Ferdi Roelofs

Heumen: Alex de Best; Nicky Janssen-Bouwmeester, Ferdi Roelofs, Joost Haefkens (71e: Ruben Hoogakker), Dayne Koopman; Huub Spanjaards, Tommy Kroes, Bas Geurts, Vince Hoogakker; Michel Poos (76e: Pim Jaspers), Alex van der Burgt (64e: Huy Trinh).