Belangrijk punt !

Overasseltse Boys 1 (zon)

8 mei 2016 14:30

Schenk, T.F.

Op bezoek bij Overasseltse Boys heeft Heumen een belangrijk punt gepakt in de strijd tegen degradatie. Op basis van strijd, inzet en af en toe goed voetbal sloot Heumen de wedstrijd af met een 1-1 gelijkspel.

Heumen begon met de juiste instelling in de derby tegen Overasseltse Boys. De ploeg leverde veel strijd en stond verdedigend goed gepositioneerd. Overasselt leek wat bevangen door de hitte en slaagde er niet in het tempo op te voeren waardoor Heumen de gehele eerste helft eigenlijk nauwelijks in de problemen kwam. Na een kwartier spelen zette Bas Geurts Heumen op een 0-1 voorsprong. Luuk Poos legde de bal op tijd breed en alleen voor de doelman scoorde Bas Geurts beheerst in de lange hoek. De marge had voor de rust groter kunnen zijn, toen ook Alex van der Burgt de Overasseltse doelman wist te omspelen. Hij had echter pech dat zijn inzet, uit de draai, van de doellijn werd gehaald. Tussendoor had Overasselt één schietkans gekregen, maar Alex de Best redde voor Heumen.

Na de rust wist Overasselt het tempo wat op te voeren en werd het voor Heumen moeilijker de verdediging gesloten te houden. Direct na rust moest Alex de Best al reddend optreden en na een uur spelen viel de gelijkmaker. Een voorzet vanaf de rechterflank werd eerst door iedereen gemist, maar nadat de bal vanaf de andere kant nog eens werd voorgegeven kon Bas Janssen de 1-1 aantekenen. Overasselt ging op zoek naar de winnende treffer en Heumen kwam wat meer onder druk te staan. Toch zou de grootste kans voor Heumen zijn. Vince Hoogakker omzeilde de buitenspelval, maar oog in oog met de Overasselt-doelman lukte het hem niet om te scoren en werd de bal van zijn voeten geplukt. Bij Heumen stonden inmiddels A-junioren Pim Jaspers, Luke Tsaganos en debutant Huy Trinh in het veld. Door deze drie wissels moest Heumen de laatste paar minuten met tien man uitvoetballen omdat Luuk Poos niet meer verder kon en met een brancard van het veld moest worden gedragen (zwaar gekneusd kuitbeen zou later blijken). Heumen hield stand, maar haalde in blessuretijd opgelucht adem toen een vrije trap van Overasselt rakelings naast het doel van Alex de Best geschoten werd.

Door de puntendeling blijft Heumen op de 13e plaats staan. Volgende week speelt Heumen de laatste competitiewedstrijd, thuis tegen Brakkenstein. De scenario’s zijn simpel; bij winst is Heumen geplaatst voor de nacompetitie. Bij een ander resultaat moet men met een schuin oog naar de wedstrijd van NSVV FC Kunde kijken. Zij mogen dan niet winnen op bezoek bij Victoria’25. De laatste wedstrijden staan gepland voor 16 mei, aanvang 14.30 uur.

Overasseltse Boys – Heumen: 1-1 14e:      0-1; Bas Geurts

65e:      1-1; Bas Janssen

Heumen: Alex de Best; Nicky Janssen-Bouwmeester, Ferdi Roelofs, Stef Arts, Dayne Koopman (82e: Luke Tsaganos); Nicola Maira, Huub Spanjaards, Bas Geurts (70e: Pim Jaspers), Vince Hoogakker; Luuk Poos, Alex van der Burgt (75e: Huy Trinh).