Levendige slotfase zonder resultaat !

Nijmegen 1 (zon)

3 april 2016 14:30

Jansen, W.

In de strijd tegen degradatie heeft Heumen geen punten weten te pakken op bezoek bij Nijmegen. Lange tijd stond het 1-1, maar in een levendige slotfase ging de thuisploeg er met de overwinning vandoor. Heumen verloor met 4-2.

Nijmegen begon gevaarlijk en wist binnen twee minuten doelman Alex de Best al enkele keren onder vuur te nemen. Nadat Heumen wat van deze schrik was bekomen, kwam de ploeg wat beter in de wedstrijd en was het minimaal gelijkwaardig aan de thuisploeg. De wedstrijd bleef in evenwicht en echt grote kansen vielen er nauwelijks te noteren. Tien minuten voor rust kreeg Heumen de beste kans, nadat Tommy Kroes met een goede pass Nicola Maira voor de Nijmeegse keeper zette. Hij omspeelde de doelman wel, maar zag zijn inzet vanuit een moeilijke hoek op de paal terecht komen. Heumen had hier pech en ook vijf minuten voor rust zat het de ploeg niet mee nadat een vrije trap van Nijmegen hard door de Heumense muur heen ging. Doelman Alex de Best kon niet meer reageren en zag de 1-0 in het net ploffen. Toch  lukte het Heumen om nog voor de rust op 1-1 te komen. Luuk Poos lokte op een slimme manier een penalty uit en schoot de strafschop zelf binnen.

Na de rust was het eerste gevaarlijke moment voor Heumen, maar daarna zakte de ploeg langzaam weg. Heumen liep achteruit en Nijmegen voerde de druk op het doel langzaam maar zeker op. Alex de Best kon zijn ploeg met enkele reddingen nog een tijd op de been houden, maar een kwartier voor tijd ging het alsnog mis voor Heumen. De ploeg was zowaar zelf eens in de aanval gegaan, maar na balverlies en een lange bal over de Heumense verdediging kon een speler van Nijmegen vrij op Alex de Best aflopen. Hij lobde de bal over de doelman en schoot daarna in het lege doel. Nijmegen bleef na de goal doorjagen op meer doelpunten en nadat de Heumense verdediging de bal niet goed weggewerkt kreeg, viel ook de derde Nijmeegse treffer. Bij Heumen verscheen ondertussen debutant Toby van Veghel in de ploeg en nadat Michel Poos een lange bal kon verlengen op Luuk Poos lukte het Heumen om de spanning terug in de wedstrijd te brengen. Luuk Poos omspeelde namelijk nog een verdediger en schoof de bal hard onder de Nijmeegse doelman door. Met de 3-2 stand had Heumen nog een slotoffensief kunnen starten, maar een strafschop voor Nijmegen gooide roet in het eten. Alex de Best kon de penalty bijna stoppen, maar via zijn handschoenen werd het alsnog 4-2.

Door de nederlaag blijft Heumen 12e op de ranglijst. In de strijd tegen degradatie is deze plek genoeg voor direct lijfsbehoud, maar voor Heumen is het dan wel zaak om SCD’33, Roda’28 en NSSV FC Kunde onder zich te houden. Volgende week speelt Heumen een thuiswedstrijd tegen kampioen Millingen SC. Aanvang 14.30 uur.

Nijmegen – Heumen: 4-2

40e:      1-0;

42e:      1-1; Luuk Poos (pen.)

74e:      2-1;

81e:      3-1;

83e:      3-2; Luuk Poos 85e:      4-2; (pen.)

Heumen: Alex de Best; Nicky Janssen-Bouwmeester, Tommy Kroes, Stef Arts, Dayne Koopman; Nicola Maira (72e: Pim Jaspers), Huub Spanjaards, Luuk Poos, Vince Hoogakker; Alex van der Burgt (82e: Toby van Veghel), Michel Poos.