Belangrijke overwinning !

Achilles '29 1 (zon)

26 maart 2016 17:00

Veltmaat, R.J.A.

In de strijd tegen degradatie heeft Heumen 1 drie belangrijke punten gepakt tegen Achilles’29. Heumen was de eerste helft heer en meester, maar liet Achilles’29 terugkomen in de wedstrijd. In een spannende slotfase trok Heumen de 2-1 overwinning over de streep.

De wedstrijd begon uiteraard met een minuut stilte voor de overleden Johan Cruijff. In stijl van de oude meester, koos Heumen vanaf het eerste fluitsignaal de aanval en dit resulteerde in een goede eerste helft. Het enige minpunt van deze eerste helft was, dat het met de rust ‘slechts’ 2-0 voor Heumen stond. Behalve de twee doelpunten, raakte Heumen ook nog eens twee keer de paal en één keer de lat.

Nicky Janssen-Bouwmeester opende het kansenfestijn. Na een goede een-twee knalde hij de bal in de verre hoek op de paal. Direct daarna kreeg ook Michel Poos nog een kansje en niet veel later viel het eerste Heumense doelpunt. Een vrije trap werd door Ferdi Roelofs de zestien meter ingedraaid en uiteraard stond spits Michel Poos precies op de goede plek om de bal knap binnen te koppen. De 1-0 voorsprong weerhield Heumen er niet van om vrolijk door te gaan met aanvallen. Wederom Michel Poos kreeg een kansje nadat hij voor zijn verdediger was gekropen, maar zijn inzet ging net naast het doel. Daarna zette Bas Geurts met een prachtige pass een nieuwe Heumen aanval op. Via Alex van der Burgt en Michel Poos kwam de bal bij Ferdi Roelofs, die vernietigend uithaalde maar zijn inzet op de lat uiteen zag spatten. Toch viel de tweede treffer nog voor de rust. Nu was het Luuk Poos die een vrije trap mocht nemen en wederom was het Michel Poos die de bal met het hoofd tot doelpunt promoveerde. Ook na deze 2-0 was de koek voor Heumen nog niet op en ging de ploeg op zoek naar nog een doelpunt. Het doelpunt viel bijna, nadat Huub Spanjaards de bal bij Luuk Poos op het hoofd legde, maar wederom had Heumen pech want de kopbal van Luuk Poos kwam op de paal.

Omdat Heumen de wedstrijd nog niet definitief had beslist, bleef Achilles’29 in leven en na de rust besloten de bezoekers wat fanatieker te gaan spelen en zich terug te knokken in de wedstrijd. Heumen kwam al een keer goed weg met een volley net naast het doel, maar na een kwartier in de tweede helft viel de 2-1 alsnog. Een vrije trap kon met het hoofd worden teruggelegd bij de tweede paal waar een speler van Achilles’29 vrijstaand kon binnen tikken. Heumen vergat na de rust om zelf te gaan voetballen en zocht veelvuldig de diepte bij Alex van der Burgt. Af en toe kwam daar iets gevaarlijks uit, maar omdat er weinig aansluiting was kon Achilles’29 vaak redelijk makkelijk verdedigen. Het zorgde er voor dat de druk op het Heumense doel groter en groter werd en het bij vlagen ouderwets billenknijpen was. Huub Spanjaards redde Heumen door een inzet uit een corner van de doellijn te halen en Alex de Best greep een paar keer goed in bij voorzetten. Toch leek het vlak voor tijd alsnog mis te gaan, maar gelukkig voor Heumen speelde de paal nu een positieve rol. Van dichtbij schoot een speler van Achilles’29 namelijk op de paal en kon Heumen opgelucht ademhalen.

Door de belangrijke overwinning is Heumen plots drie plaatsen gestegen op de ranglijst. Op Tweede Paasdag gaat Heumen op bezoek bij concurrent Victoria’25. Deze ploeg staat één plaats hoger op de ranglijst en bij een nieuwe overwinning kan Heumen opnieuw goede zaken doen. Aanvang op 28 maart is om 14.30 uur.

Heumen – Achilles’29: 2-1 76e:      1-0; Michel Poos

39e:      2-0; Michel Poos

57e:      2-1;

Heumen: Alex de Best; Nicky Janssen-Bouwmeester, Joost Haefkens, Stef Arts, Dayne Koopman; Huub Spanjaards, Luuk Poos, Ferdi Roelofs, Bas Geurts; Alex van der Burgt (77e: Nicola Maira), Michel Poos.