Nipt verlies tegen koploper !

Millingen SC 1 (zon)

6 december 2015 14:30

Vermeulen, R.R.B.M.

Door enkele blessuregevallen bij Heumen, verscheen ‘good old’ Reinier Jetten terug onder de lat en nam Alex de Best zijn plaats als centrale verdediger weer in. Tegen de koploper besloot Heumen het veld klein te houden en zich voornamelijk te richten op de omschakeling. Het bleek geen verkeerde keuze, want al binnen een kwartier had Heumen twee enorme kansen gekregen op de voorsprong. Eerst stuitte Luuk Poos op de Millingen goalie, daarna had Vince Hoogakker de kans om een vrije trap van dichtbij in te tikken maar schoot hij over.

Millingen liet in balbezit zien dat het elkaar makkelijk kon vinden en was voetballend de betere ploeg. Met diepe ballen op de vleugelspelers ontstond er regelmatig gevaar voor het Heumense doel, maar Reinier Jetten liet zien het keepen nog niet verleerd te zijn en heerste als vanouds in de zestien meter. Hij trad kordaat op bij hoge ballen en ook bij enkele schoten op doel liet hij zich niet verrassen. Heumen leek hierdoor met een gelijke stand de rust te halen, maar in de blessuretijd van de eerste helft ging het alsnog fout. Een lage hoekschop van Millingen werd bij de eerste paal binnengetikt waardoor Heumen met een 1-0 achterstand ging rusten.

Ook in de tweede helft bleef Millingen voetballend de betere ploeg, maar was het wederom Heumen dat de eerste kans kreeg. Stef Arts mocht uit een hoekschop vrijstaand inkoppen, maar zijn inzet ging over het doel. Het kwartje leek alsnog goed te vallen voor Heumen, nadat een speler van Millingen zijn tweede gele kaart ontving en de thuisploeg met tien man verder moest. Heumen profiteerde daarna van een misverstand in de Millingse defensie waardoor Luuk Poos een vrije doortocht kreeg op het doel en de bal onder de grabbelende doelman heen schoof. Met de 1-1 stand leek een stunt in de maak voor Heumen dat met enkele schietkansen en hoge ballen gevaarlijk werd. Aan de overkant moest ook Reinier Jetten nog enkele malen in actie komen en met de snel invallende duisternis leek het af te stevenen op een gelijkspel. De wedstrijd werd uiteindelijk beslist door een opeenstapeling van discutabele momenten. Allereerst besloot Millingen door te spelen terwijl de geblesseerde Luuk Poos op de grond lag. Heumen besloot daarop een ‘domme’ overtreding te maken waardoor Millingen een vrije trap kreeg. Deze zeilde richting de tweede paal waar Reinier Jetten de bal dacht te vangen. Hij werd echter door enkele Millingen-spelers onder de voet gelopen waardoor zelfs hij niet meer in staat was de bal tegen te houden. Tot veler verbazing besloot de scheidsrechter de goal echter goed te keuren en met de 2-1 achterstand op het bord moest Heumen in de aanval.

Het slotoffensief van Heumen leverde geen bijzonder grote kansen meer op. Huub Spanjaards was met een geblokte volley nog het dichtst bij de gelijkmaker, maar toen ver na half vijf het laatste fluitsignaal klonk was er aan de 2-1 eindstand niets meer veranderd. Heumen zocht teleurgesteld de kleedkamer op, maar wel in de wetenschap dat het een prima wedstrijd op de mat had gelegd tegen een sterke tegenstander. Volgende week speelt Heumen thuis tegen NSVV FC Kunde. In de strijd tegen degradatie wordt het voor Heumen belangrijk om dan wel punten te gaan pakken. Aanvang op Sportpark De Toppenberg 14.30 uur.

Millingen SC - Heumen: 2-1

45e:      1-0;
53e:      Rode kaart Millingen SC

65e:      1-1; Luuk Poos

75e:      2-1;

Heumen: Reinier Jetten, Nicky Janssen-Bouwmeester, Alex de Best, Stef Arts, Dayne Koopman; Nicola Maira, Huub Spanjaards, Vince Hoogakker; Bas Geurts (85e: Alex van der Burgt), Michel Poos, Luuk Poos.