Uit handen gegeven !

Blauw Wit 1 (zon)

28 februari 2016 14:30

Jansen, W.

Heumen 1 heeft thuis niet weten te winnen van Blauw Wit. In een matige wedstrijd waren beide ploegen lange tijd aan elkaar gewaagd, maar in de tweede helft gaf Heumen de wedstrijd binnen vijf minuten uit handen en werd het 0-3.

Wie niet beter wist, moet hebben gedacht dat de ‘SV Heumen All Star wedstrijd’ op het punt van beginnen stond toen  men gisteren rond 14.30 uur het sportpark op kwam wandelen. Door schorsingen en blessures moest Heumen namelijk een beroep doen op enkele ‘Golden Oldies’. Doelman Reinier Jetten (vervanger van de geblesseerde Alex de Best) en verdedigers Thijs Bos en Tommy Kroes stonden in de basisopstelling en zij zouden bewijzen alles behalve een verzwakking te zijn voor Heumen.

De beginfase was aardig en de eerste kans van de wedstrijd was voor Heumen. Ferdi Roelofs, door een schorsing van Michel Poos verhuisd naar de aanval, schoot vanaf zestien meter op doel maar zag zijn poging gekeerd worden door de Blauw Wit doelman. Aan de overkant was Blauw Wit gevaarlijk toen een voorzet over Reinier Jetten heen viel en bij de tweede paal over werd geschoten. Na deze twee kansen volgde een status quo in de wedstrijd. Heumen zakte verder terug op eigen helft en liet Blauw Wit het spel maken. Blauw Wit was echter niet in staat om er voetballend doorheen te komen, waardoor er nog maar weinig hoogtepunten te noteren vielen. Daarbij vergat Heumen, zodra het de bal veroverde, direct de diepte te zoeken zodat de snelle Alex van der Burgt en Luuk Poos het logge verdedigingsduo van Blauw Wit konden testen. Nu strandde iedere Heumen aanval al vroegtijdig en werd het Blauw Wit niet echt moeilijk gemaakt. De 0-0 ruststand was dan ook een logisch gevolg van het spelbeeld.

In de tweede helft werd Heumen iets gevaarlijker en zocht het ook wat vaker de diepte. Er ontstond voor beide ploegen meer ruimte op het veld en lange tijd leek dit in het voordeel van Heumen te zijn. De ploeg was zowaar regelmatig op de helft van Blauw Wit te vinden en kreeg een kopkans via Alex van der Burgt. Aan de andere kant liet Blauw Wit nauwelijks van zich horen, tot aan de 70e minuut. Een gelukkig tot stand gekomen uitbraak werd vanaf zestien meter prachtig binnen gekruld over de kansloze Reinier Jetten heen. En na de 0-1 gaf Heumen de wedstrijd direct helemaal uit handen, toen nog geen vijf minuten later een voorgegeven vrije trap bij de tweede paal (geheel vrijstaand) mocht worden ingekopt. Met de 0-2 stand probeerde Heumen nog wat te forceren en bijna was de mee naar voren geslopen Tommy Kroes goed voor de aansluitingstreffer. Zijn inzet ging echter via de keeper op de paal en via de paal weer terug in de handen van de fortuinlijke doelman. In de tegenstoot kreeg ook Blauw Wit nog een grote kans, maar goed ingrijpen van Reinier Jetten voorkwam een grotere achterstand.

Toch zou de 0-3 diep in de blessuretijd alsnog vallen (twee aanvallers gaan op Reinier Jetten af en nadat de bal op tijd breed werd gelegd kon er makkelijk worden binnengetikt), waardoor de nederlaag enigszins geflatteerd uitviel. Door deze nederlaag blijft Heumen 13e op de ranglijst. Volgende week speelt Heumen een belangrijke kelderkraker als Roda’28 op bezoek komt op sportpark De Toppenberg. Aanvang 14.30 uur.

Heumen – Blauw Wit: 0-3

69e:      0-1;

74e:      0-2;

90e:      0-3;

Heumen: Reinier Jetten; Thijs Bos, Nicky Janssen-Bouwmeester, Tommy Kroes, Stef Arts; Joost Haefkens, Huub Spanjaards, Luuk Poos, Vince Hoogakker; Alex van der Burgt (67e: Nicola Maira), Ferdi Roelofs.