Onverwachte nederlaag !

SCP 1 (zon)

18 oktober 2015 14:30

Hooijer, P.

De wedstrijd begon direct in een hoog tempo, waarbij beide ploegen veelal de diepte zochten in plaats van een zorgvuldige opbouw. Het leverde al binnen vijf minuten een grote kans op voor SCP, maar doelman Alex de Best was op zijn post om een vroege openingstreffer te voorkomen. SCP speelde met twee spitsen, waardoor Heumen zich enigszins moest aanpassen. Toch zou de hele wedstrijd blijken dat Heumen hier moeite mee bleef houden en zich veel te veel mee liet slepen in het spel van de bezoekers. Het ren-je-rot-voetbal zorgde voor een wedstrijd in hoog tempo en met kansen over en weer, maar de fijnproever werd deze middag niet verwend.

Heumen kreeg in de eerste helft twee goede kopkansen. De eerste kans was voor Michel Poos, die tussen zijn twee boomlange bewakers toch nog wist te koppen, maar zijn poging helaas naast het doel zag verdwijnen. Vervolgens kreeg Glenn van Dooren nog een kans, maar ook deze kopbal trof geen doel. Over de grond, waar toch mogelijkheden zouden moeten liggen gezien de fysiek sterke maar weinig wendbare SCP verdediging, werd helaas weinig gecreëerd en Heumen mocht SCP dankbaar zijn dat het tussendoor nog een enorme kans om zeep hielp door van dichtbij over het doel van Alex de Best te mikken.

Ook in de tweede helft lukte het Heumen niet om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Het begin was direct voor de bezoekers en na twee gemiste kansen viel uiteindelijk de onvermijdelijke 0-1. Alex de Best kon in eerste instantie redden op een kopbal van dichtbij, maar toen de bal nog eens voor de voeten van een SCP speler viel was hij kansloos. Heumen knokte zich terug in de wedstrijd en met behulp van de SCP verdediging kwam het al vrij snel terug op 1-1. Een hoekschop werd in eerste instantie weggewerkt, maar via het hoofd van een SCP speler viel deze uiteindelijk precies op het hoofd van Michel Poos die van dichtbij kon scoren. De gelijkmaker had voor Heumen het teken voor ‘er op en er over’ moeten zijn, maar zo ver zou het helaas niet komen en echte kansen vielen er lange tijd niet meer te noteren.

De wedstrijd stevende af op een gelijkspel, maar tien minuten voor tijd kwam er alsnog wat leven in de brouwerij. Het stuivertje leek de Heumense kant op te vallen nadat een voorzet van Luuk Poos in de zestien meter bleef hangen. Michel Poos schoof de bal in twee instanties binnen, maar zou hierbij eerst een overtreding hebben gemaakt waardoor zijn goal (terecht) werd afgekeurd. Vervolgens was het Heumen dat in de problemen kwam. Matig ingrijpen in de achterhoede zorgde er voor dat SCP met een bekeken wippertje de 1-2 kon maken en toen de achterhoede drie minuten later nog eens compleet verrast leek te zijn nadat een Heumense doeltrap door SCP terug werd gekopt, was de wedstrijd beslist. De SCP spits schoof de bal beheerst in de hoek en tekende zo voor 1-3. Heumen kreeg in de blessuretijd nog een strafschop na een overtreding op Luuk Poos, maar geheel in stijl van de wedstrijd zag Ferdi Roelofs zijn bal via de onderkant van de lat terugkomen in het veld.

Door de nederlaag zakt Heumen naar de 11e plaats op de ranglijst. Te veel spelers haalde vandaag niet het normale niveau waardoor laagvlieger SCP niet op een grotere achterstand kon worden gezet. Het aankomende weekend heeft Heumen vrij en op zondag 1 november wordt de competitie hervat met een uitwedstrijd bij Roda’28. Aanvang 14.30 uur.

Heumen – SCP: 1-3

49e:      0-1;

57e:      1-1; Michel Poos

83e:      1-2;

86e:      1-3;

Heumen: Alex de Best; Nicky Janssen-Bouwmeester, Glenn van Dooren, Ferdi Roelofs, Dayne Koopman; Vince Hoogakker, Huub Spanjaards, Joost Haefkens; Alex van der Burgt (66e: Bas Geurts), Michel Poos, Luuk Poos.