Doelpuntloos !

SCD '33 1 (zon)

8 oktober 2015 20:00

Christian, J.F.

In een gelijkopgaande openingsfase toonde beide ploegen zich bijzonder strijdlustig en werd er voor iedere meter op het veld geknokt. Het lukte echter zowel SCD’33 als Heumen niet om grote kansen te creëren. Hier kwam verandering in toen Alex van der Burgt na een pass van Luuk Poos alleen op de SCD keeper af kon gaan, maar helaas voor Heumen lukte het hem niet om de kans te verzilveren. Deze kans leek voor beide ploegen het signaal om wat meer de aanval te zoeken en in het vervolg van de eerste helft zou het SCD’33 zijn dat de beste mogelijkheden kreeg om de score te openen. Twee gevaarlijke schoten vonden echter de paal en de lat op hun weg, waardoor Alex de Best zijn doel schoon kon houden. Heumen kreeg nog een kans via Luuk Poos die de bal op doel kopte waar schieten wellicht een betere optie was geweest.

De tweede helft liet eenzelfde spelbeeld zien als de eerste. Veel strijd, gelijkwaardige teams en veel kansen over en weer. De grootste kans voor Heumen was wederom voor Alex van der Burgt, maar ditmaal mikte hij over het SCD-doel. Ook Michel Poos kreeg nog een kans na goed voorbereidend werk van Huub Spanjaards, maar de inzet werd naast het goal gekruld. Behalve de Heumen-kansen vielen er ook veel kansen, mogelijkheden en hachelijke momenten voor het Heumen doel te noteren, maar in iedere situatie bleek de uitstekend keepende Alex de Best niet te kloppen. Hij zou zijn doel deze avond schoon houden, maar helaas voor Heumen lukte dat de keeper van SCD’33 ook. Dit ondanks dat Heumen nog gevaarlijk kon worden via invaller Bas Geurts en via enkele hoekschoppen op het hoofd van Michel Poos. In de slotfase bleek dat ook het engeltje op de paal/lat van het Heumense doel was blijven zitten, nadat een grote kans van SCD’33 op de paal belandde.

Gezien het spelbeeld en de inzet van beide ploegen, gaf het gelijke spel een goed beeld van de wedstrijd. Heumen schrijft weer een puntje bij en handhaaft zich in de middenmoot. Aanstaand weekend is Heumen een speelronde vrij en op zondag 18 oktober wordt de draad weer opgepakt met een thuiswedstrijd tegen SCP. Aanvang 14.30 uur.

SCD’33 – Heumen: 0-0

Heumen: Alex de Best; Nicky Janssen-Bouwmeester, Ferdi Roelofs, Joost Haefkens, Dayne Koopman; Nicola Maira, Huub Spanjaards, Vince Hoogakker; Alex van der Burgt (65e; Bas Geurts), Michel Poos, Luuk Poos.