Heumen 1 pakt drie punten tegen DVE-Trajanus !

DVE-Trajanus 1 (zon)

4 oktober 2015 14:30

Brown, M.C.

De wedstrijd begon voor Heumen voortvarend en al na negen minuten stond de verdiende 1-0 voorsprong op het bord. Een verre ingooi van Glenn van Dooren zeilde tot bij de tweede paal, alwaar Michel Poos redelijk vrijstaand mocht inkoppen. DVE-Trajanus bleef achterin kwetsbaar bij hoge voorzetten en niet veel later maakte Heumen wederom gebruik van het matige verdedigingswerk van de bezoekers. Nu was het een vrije trap van Ferdi Roelofs die vanaf de zijkant in de zestien meter geslingerd werd en pardoes voor de voeten van Vince Hoogakker viel. Hij twijfelde niet en kon van dichtbij eenvoudig de 2-0 aantekenen. DVE-Trajanus leek ondertussen, onder het genot van het heerlijke najaarszonnetje, volledig in slaap te zijn gevallen en had hulp van Heumen nodig om wakker te worden.

Die hulp kregen ze in de vorm van een mislukte Heumense ingooi, waarna Heumen achterin de poorten open zette en DVE-Trajanus uit de tegenstoot liet scoren. De bezoekers waren nu wakker en lieten zien aan de bal behoorlijk te kunnen voetballen. Doelman Alex de Best kon zich enkele keren onderscheiden met goede reddingen, maar was vlak voor rust kansloos toen er wederom een DVE-Trajanus aanvaller voor hem verscheen en vrij mocht inschieten. Het spel van Heumen ging vervolgens van kwaad tot erger en het rustsignaal kwam voor de thuisploeg als geroepen. De start van de tweede helft was voor Heumen echter wederom niet bemoedigend, want al na twee minuten had de ploeg op achterstand moeten komen. Gelukkig voor Heumen werd een lage voorzet door de DVE-Trajanus aanvaller vanaf twee meter naast geschoten.

Heumen ontsnapte en knokte zich terug in de wedstrijd. Verdedigend kreeg de ploeg de zaakjes wat beter op orde en het lukte uiteindelijk ook om zelf weer gevaar te stichten. Michel Poos was dichtbij een doelpunt maar zijn kopbal trof de paal en even later stond hij opnieuw aan het einde van een aanval, nu na een goed teruggelegde bal van Bas Buskens. Het schot van Michel Poos werd in twee instanties echter door de doelman gekeerd, maar voor Heumen was het wachten op de beslissende goal. Die viel uiteindelijk nadat een afgeslagen hoekschop opnieuw werd ingebracht en door een DVE-Trajanus speler met de hand werd gekeerd. De toegekende strafschop werd door Ferdi Roelofs onberispelijk binnengeschoten waardoor Heumen op een 3-2 voorsprong kwam.

De laatste twintig minuten moest DVE-Trajanus in de aanval en ontstond er ruimte voor Heumen om de wedstrijd in het slot te gooien. Heumen speelde het echter niet goed genoeg uit om tot kansen te komen en moest tot de laatste minuut bij de les blijven om de voorsprong te behouden. De wedstrijd kreeg nog een vervelend slotakkoord toen diep in blessure tijd een DVE-Trajanus speler van het veld moest worden gestuurd wegens natrappen, maar aangezien Heumen nauwelijks meer kansen had weggegeven kwam de overwinning niet meer in gevaar.

Door deze drie punten is Heumen op de ranglijst geklommen naar de 8ste plaats. De volgende competitieronde wordt op donderdag 8 oktober afgewerkt. Heumen gaat dan op bezoek bij SCD’33, aanvang 20.00 uur. Aanstaand weekend is Heumen vrij.

Heumen – DVE-Trajanus: 3-2

09e:      1-0; Michel Poos

30e:      2-0; Vince Hoogakker

33e:      2-1;

44e:      2-2;

66e:      3-2; Ferdi Roelofs (pen.)

Heumen: Alex de Best; Nicky Janssen-Bouwmeester (45e; Bas Buskens), Ferdi Roelofs, Glenn van Dooren, Dayne Koopman; Huub Spanjaards, Joost Haefkens, Vince Hoogakker; Nicola Maira (77e: Remko Smits), Michel Poos (87e: Bas Geurts), Luuk Poos.