Verlies op de Heikant !

Achilles '29 1 (zon)

27 september 2015 14:30

Willems, A.J.G.

De kermis is voor Heumen 1 slecht begonnen met een 4-2 nederlaag op bezoek bij Achilles’29. Tot tweemaal toe kwam Heumen op voorsprong, maar verdedigend had de ploeg geen antwoord op het combinerende Achilles’29.

De wedstrijd kende een tumultueuze openingsfase waarin beide ploegen direct de aanval zochten. Al in de tweede minuut zette Vince Hoogakker goed door op de linkerflank en wist hij met een voorzet de vrijstaande Alex van der Burgt te vinden die eenvoudig kon binnenkoppen. Heumen had niet lang plezier van de voorsprong, want slechts vier minuten later lag de gelijkmaker in het doel na een fraaie steekbal van Achilles’29 kant.

De snelle goals gaven een goed beeld van de situatie op het veld, want zowel Achilles’29 als Heumen zagen er verdedigend niet best uit waardoor de aanvallers van beide teams zich konden uitleven. Achilles’29 combineerde bij vlagen aardig, maar zodra Heumen kon onderscheppen lag er veel ruimte voor met name Alex van der Burgt en Luuk Poos. Na 21 minuten maakte Heumen hier optimaal gebruik van toen Huub Spanjaards met een mooie steekbal Luuk Poos vrij voor de doelman zette. Luuk Poos ronde beheerst af en gaf Heumen een 2-1 voorsprong, maar wederom was de vreugde van korte duur. Ongehinderd mochten de Achilles’29 spitsen in de Heumense zestien meter combineren hetgeen resulteerde in de 2-2. Achilles’29 drukte daarna door en kreeg kansen op de voorsprong, maar de paal en doelman Alex de Best hielden Heumen op de been. De tegenstoten van Heumen bleven eveneens gevaarlijk en vlak voor rust leek Alex van der Burgt nog een kans te krijgen, maar de Achilles’29 doelman was net op tijd zijn goal uit om de diepe bal te onderscheppen. Het slotakkoord van de veelbewogen eerste helft was echter voor Achilles’29, dat nog maar eens door de Heumense verdediging combineerde en uit een lage voorzet de 3-2 kon maken.

Ook na de rust stapelde de gebeurtenissen zich in rap tempo op. Luuk Poos had Heumen eenzelfde start kunnen geven als in de eerste helft nadat hij zich knap vrijspeelde in de zestien meter, maar hij kon de meegelopen Vince Hoogakker net niet bereiken. Aan de andere kant had Achilles’29 de voorsprong moeten uitbouwen, maar gelukkig werd de opgelegde kans op de paal geschoten. De 4-2 viel uiteindelijk toch nadat Alex de Best een indraaiende hoekschop moest loslaten en de bal eenvoudig kon worden binnengekopt. Heumen probeerde de aansluiting weer te zoeken en kreeg hiervoor ook mogelijkheden via Glenn van Dooren (kopbal uit een hoekschop) en Dayne Koopman (vrije trap via de muur op de lat). Doordat het elftal langzaam maar zeker uit elkaar viel in een verdedigend en aanvallend deel, werden de ruimtes steeds groter maar gelukkig voor Heumen verzuimde Achilles’29 dit goed uit te spelen. Heumen bleef in leven en had vijf minuten voor tijd de echte aansluiting kunnen krijgen toen Luuk Poos werd neergelegd in de zestien meter. De scheidsrechter besloot echter om geen strafschop te geven, waardoor ook het laatste restje Heumense hoop vervloog.

Door de nederlaag zakt Heumen wat terug op de ranglijst, maar de verschillen zijn nog klein. Volgende week ontvangt Heumen DVE-Trajanus op sportpark De Toppenberg. Aanvang 14.30 uur.

Achilles’29 – Heumen: 4-2 2e:        0-1; Alex van der Burgt

6e:        1-1 21e:      1-2; Luuk Poos 26e:      2-2

45e:      3-2

61e:      4-2

Heumen: Alex de Best; Nicky Janssen-Bouwmeester (62e; Bas Buskens), Ferdi Roelofs, Glenn van Dooren, Dayne Koopman; Huub Spanjaards (78e; Nicola Maira), Joost Haefkens, Vince Hoogakker; Alex van der Burgt (87e; Remko Smits), Michel Poos, Luuk Poos.