Heumen 1 weet weer wat winnen is !

Victoria '25 1 (zon)

20 september 2015 14:30

Reintjes, H.T.

Na twee wedstrijden tegen ‘op papier’ zwaardere tegenstanders, moest Heumen in de thuiswedstrijd tegen Victoria’25 de eerste drie punten zien binnen te slepen. De eerste helft gaat het spel grotendeels gelijk op. Heumen had meer balbezit en na een aanval over de rechterflank leek Michel Poos de score te kunnen openen. Alex van der Burgt zette de aanval op en de strakke voorzet van Huub Spanjaards kon helaas net niet door de Heumen spits worden ingetikt. Victoria’25 was bij vlagen ook dreigend en opende na een half uur spelen de score nadat matig verdedigen van Heumen (in de eigen zestien meter) werd afgestraft. Heumen moest de tik even verwerken, maar dacht vlak voor rust de aansluiting weer te hebben gevonden nadat Vince Hoogakker in de zestien meter van Victoria’25 werd neergehaald. Helaas bleek de scheidsrechter hier anders over te denken en werd er geen strafschop toegekend waardoor de 0-1 ruststand op het bord bleef staan.

Na de pauze besloot Heumen wat verder vooruit te gaan voetballen om in ieder geval een punt aan het duel over te houden. Het opportunistische spel zorgde voor een aantal hoekschoppen en vrije trappen, maar Victoria’25 hield het hoofd koel en de Heumense ballen zorgden voor weinig gevaar. Heumen had overduidelijk het betere van het spel en doordat de ploeg ook veel ‘tweede ballen’ op het middenveld won, bleef het spel zich voornamelijk op de helft van Victoria’25 afspelen. De druk van Heumen werd uiteindelijk te groot voor Victoria’25 en binnen vijf minuten kon Heumen de wedstrijd op z’n kop zetten. Eerst was er in de 70ste minuut een goede bal van Luuk Poos waardoor Huub Spanjaards een schietkans kreeg. Zijn schot strandde op de paal, maar goaltjesdief Michel Poos was er op tijd bij om de gelijkmaker binnen te tikken. Na de 1-1 drukte Heumen door en vijf minuten later counterde Heumen zich al naar de 2-1 voorsprong. Huub Spanjaards bediende Alex van der Burgt die zijn verdediger wist af te schudden en de bal in het doel kon schuiven. Na de voorsprong drong Victoria’25 plots wat vaker aan, maar de Heumense verdediging weerde zich kranig en kwam niet meer in de problemen. Tussendoor viel er in de persoon van Bas Buskens (lange tijd bij de NEC-jeugd gevoetbald maar nu weer teruggekeerd op het oude nest) nog een ‘Heumen 1 debutant’ te noteren en was de grootste kans in het restant van de wedstrijd voor Michel Poos die met een kopbal de lat raakte.

Door de 2-1 overwinning kan Heumen haar eerste driepunter bijschrijven en stijgt de ploeg naar de tiende plaats op de ranglijst. Aanstaande (kermis)zondag gaat Heumen op bezoek bij Achilles’29, dat één plaatsje lager staat. Aanvang 14.30 uur.

Heumen – Victoria’25: 2-1

30e:      0-1;

70e:      1-1; Michel Poos

74e:      2-1; Alex van der Burgt

Heumen: Alex de Best; Nicky Janssen-Bouwmeester (75e; Bas Buskens), Ferdi Roelofs, Dayne Koopman, Stef Arts; Huub Spanjaards, Joost Haefkens, Vince Hoogakker; Alex van der Burgt (85e; Rolf Omvlee), Michel Poos, Luuk Poos.