Discutabel !

Brakkenstein 1 (zon)

6 september 2015 14:30

Ginkel, G. van

Heumen 1 heeft de eerste wedstrijd van het seizoen met 4-1 verloren van Brakkenstein. Lange tijd ging de wedstrijd gelijk op en was er alle kans op een goed resultaat. Een discutabele strafschop gooide echter roet in het Heumense eten.

Heumen wist dat de openingswedstrijd geen eenvoudige opdracht zou gaan worden. Brakkenstein, vorig seizoen ruimschoots te sterk voor de rest van de 5e Klasse waarin ook Heumen actief was, was dan ook de favoriet en Heumen besloot vanuit een goede organisatie te beginnen. De Heumense verdediging stond goed en gaf geen kansen weg aan de thuisploeg. Het was dan ook des te zonde dat balverlies van Heumen tot de openingstreffer in het duel leidde. Na de 1-0 achterstand bleef Brakkenstein de gevaarlijkste ploeg en controleerde het de wedstrijd zonder verdere kansen te creëren. Pas tien minuten voor rust rolde er een prima Brakkenstein aanval over de kunstgras mat, waarbij de doorgebroken linksbuiten de spits wist te bereiken, die op zijn beurt op tijd breed legde op de meegelopen rechtsbuiten. Heumen had vlak voor rust de 2-0 achterstand wat dragelijker kunnen maken, toen Michel Poos met een kopbal Huub Spanjaards diep stuurde. Hij kreeg de bal voor op Luuk Poos, maar die wist de bal in twee instanties niet in het doel te krijgen.

Na rust blijft Heumen goed spelen en komt het al snel op 2-1. Een vrije trap van Dayne Koopman draaide goed voor de goal en kon door Michel Poos worden ingekopt. Heumen blijft vervolgens iets sterker dan Brakkenstein en krijgt via Luuk Poos de kans op de gelijkmaker wanneer een lange bal van doelman Alex de Best verlengd wordt door Huub Spanjaards. Het schot van Luuk Poos wordt echter gepakt door de Brakkenstein-doelman en niet veel later wordt het duel beslist. Een struikelpartij in de Heumense zestien meter wordt door de scheidsrechter beoordeelt als een penalty en na deze 3-1 achterstand is de wedstrijd gespeeld. Vlak voor tijd zorgt de sterk spelende rechtsbuiten van Brakkenstein nog voor de eindstand van 4-1 en lijdt Heumen een enigszins geflatteerde nederlaag.

Ondanks de nederlaag, heeft Heumen zich positief gepresenteerd tegen een sterke ploeg uit de 4e Klasse. Lange tijd was er zicht op een puntje. De komende week kan Heumen toewerken naar de eerste thuiswedstrijd van dit seizoen. Het affiche is direct fraai, want buurman Overasselt komt dan op bezoek. Aanvang 14.30 uur.

Brakkenstein – Heumen: 4-1
21e:      1-0;

36e:      2-0;

49e:      2-1; Michel Poos

80e:      3-1; (pen.)

84e:      4-1;

Heumen: Alex de Best, Nicky Janssen-Bouwmeester (65e: Sjoerd Hoenselaar), Joost Haefkens (75e: Alex van der Burgt), Glenn van Dooren, Stef Arts; Huub Spanjaards, Luuk Poos, Dayne Koopman; Nicola Maira, Michel Poos (85e: Remko Smits), Vince Hoogakker.