Zit er meer in het vat ??

SVO '68 1 (zon)

3 mei 2015 14:30

Elibol, Y.

Dankzij een 2-1 overwinning op SVO’68 schuift Heumen op naar de felbegeerde vijfde plaats op de ranglijst. Het matige duel leek af te stevenen op een gelijkspel, maar een rake kopbal van Michel Poos bezorgde Heumen alsnog de drie punten.

Voorafgaand aan de laatste thuiswedstrijd in de competitie werden trainer Tom Wollenberg (hij stopt na drie jaar SV Heumen en gaat aan de slag bij VIOS’38) en doelman Reinier Jetten (hij stopt na elf jaar bij Heumen 1) alvast bedankt voor hun bewezen diensten voor Heumen 1. Het wachten op de aftrap had SVO’68 geen goed gedaan en de openingsfase was dan ook voor Heumen dat al vroeg op voorsprong kwam. Vince Hoogakker zette goed door op de linkerflank en dacht de bal voor te geven op de vrijstaande Huub Spanjaards, maar nog voordat hij de bal kon intikken schoof een verdediger van SVO’68 de bal achter zijn eigen doelman.

Na de 1-0 voorsprong bleef Heumen gas geven en na een kwartier had Bas Geurts de score kunnen verdubbelen nadat een vrije trap in de zestien meter bleef hangen en voor zijn voeten viel. Helaas bleek het te druk voor het Ooijse doel en strandde de bal in een mêlee van spelers. Hierna ging het Heumense offensief liggen en met het slechter worden van het weer, begon SVO’68 beter te voetballen. SVO’68 speelde met veel mensen (op lijn) in de voorhoede en loerde constant op de bal achter de Heumense verdedigingslinie. Heumen kon hier geen antwoord op vinden en nog voor rust viel de gelijkmaker. Reinier Jetten kon eerst met de voet nog redden op een inzet van dichtbij, maar een minuut later werd hij geklopt nadat een vrije trap bij de eerste paal werd binnengelopen.

Ook in de tweede helft kreeg Heumen een tegenvaller te verwerken nadat aanvoerder Ferdi Roelofs geblesseerd naar de kant moest. Toch zette Heumen zich hier overheen en vervanger Dayne Koopman zorgde met enkele goede vrije trappen en voorzetten voor gevaar. Ook Vince Hoogakker speelde een sterke wedstrijd en na tien minuten in de tweede helft kapte hij zich vrij in de zestien meter, maar helaas werd zijn inzet gekeerd. Hierna volgde een sterkere fase van SVO’68 en redde Reinier Jetten op een schuiver in de lange hoek en een vrije trap vanaf zestien meter. Met deze twee goede reddingen hield hij zijn ploeg op de been en juist toen de wedstrijd leek te eindigen in een gelijkspel viel de winnende treffer voor Heumen.
Een goed aangesneden vrije trap van Wouter Janssen kwam op het hoofd van Michel Poos, die op tijd voor zijn man was gekomen en de verkeerd opgestelde SVO-doelman klopte met een kopbal. Heumen wist de 2-1 voorsprong zonder al te veel problemen over de streep te trekken en doordat concurrent DBV verloor, stijgt Heumen naar de vijfde plaats op de ranglijst. Deze vijfde plaats kan belangrijk zijn in de strijd om nacompetitievoetbal. Op Hemelvaartsdag speelt de nummer twee op de ranglijst tegen een andere nummer twee uit de Vijfde Klasse. Mocht de nummer twee uit deze klasse die wedstrijd winnen, dan mag de nummer vijf (in dit geval dus Heumen) uitkomen in de nacompetitie.
Door dit ingewikkelde verhaal blijft er in ieder geval nog genoeg om voor te spelen in de laatste competitiewedstrijd, als Heumen op bezoek gaat bij Roda’28. Om de situatie in eigen hand te houden moet Heumen de wedstrijd winnen. Aanvang 14.30 uur.

Heumen – SVO’68: 2-1 6e:        1-0; Eigen Doelpunt

35e:      1-1;

83e:      2-1; Michel Poos

Heumen: Reinier Jetten; Glenn van Dooren, Alex de Best, Wouter Janssen, Stef Arts; Rolf Omvlee, Ferdi Roelofs (48e; Dayne Koopman), Huub Spanjaards; Bas Geurts (81e; Luuk Poos), Michel Poos, Vince Hoogakker (89e; Remko Smits).