Vijfde plaats in zicht !

Kolping-Dynamo 1 (zon)

26 april 2015 14:30

Jung, H.J.

Met een 2-1 overwinning op Kolping-Dynamo heeft Heumen 1 de jacht op de vijfde plaats geopend. Heumen kwam op een 0-1 achterstand, maar doelpunten van Joost Haefkens en Luuk Poos zorgden voor een verdiende overwinning.

Op een goed gevuld sportpark en met het Koningsschieten op de achtergrond kwam de wedstrijd moeizaam op gang. Pas na twintig minuten viel de eerste kans te noteren, maar deze was wel meteen raak en Kolping-Dynamo nam de leiding. Een steekbal zette een speler van Kolping-Dynamo vrij in de Heumense zestien meter. Zijn lage voorzet werd door de Heumense verdediging verkeerd verwerkt en dankbaar binnengeschoten. De 0-1 achterstand was voor Heumen het teken om ook aan de wedstrijd te gaan beginnen en binnen vijf minuten had Joost Haefkens (schot vanaf twintig meter in de lange hoek) de stand weer gelijk getrokken. Heumen drong Kolping-Dynamo nu terug op eigen helft en kreeg kans op kans. Een prachtige volley van Michel Poos spatte uiteen op de lat en een kopbal van Glenn van Dooren werd van de lijn gehaald. Het missen van kansen werd Heumen vlak voor rust bijna fataal toen Kolping-Dynamo nog een grote kans kreeg uit een van de spaarzame counters, maar gelukkig voor Heumen bleef de stand gelijk.

In de tweede helft zette Heumen het goede spel door en kwam het al snel op een 2-1 voorsprong. Na een diepe bal achter de Kolping-Dynamo defensie kon Michel Poos alleen op de doelman aflopen. Hij legde de bal op tijd breed op de meegelopen Luuk Poos die eenvoudig kon scoren. Heumen had de wedstrijd direct daarna kunnen beslissen, maar nu greep de doelman goed in bij een schot van Luuk Poos waardoor de marge slechts één doelpunt bleef. Heumen zat goed in de wedstrijd, maar helaas zorgde de scheidsrechter er voor dat dit ritme verstoord werd. Hij legde de wedstrijd stil nadat hij een bal op zijn rug had gekregen bij een vrije trap van Kolping-Dynamo en hiervoor behandeld moest worden. Na een behandeling van een kwartier werd de wedstrijd hervat, maar de onderbreking had Heumen geen goed gedaan.

Het spelniveau daalde,  maar toch had Heumen de wedstrijd kunnen beslissen toen wederom Michel Poos aan de verdediging was ontsnapt. Via de zijkant van het veld kon hij op het doel afgaan, maar zijn poging om een medespeler te vinden in de volle zestien meter mislukte. Doordat Heumen de wedstrijd weigerde te beslissen, mocht Kolping-Dynamo nog hopen op een puntje en in een hachelijke slotfase leek dit nog bijna te lukken. Gelukkig voor Heumen was Joost Haefkens attent op de doellijn om de gelijkmaker te voorkomen. Door de 2-1 overwinning (en de nederlaag van DBV) heeft Heumen de vijfde plaats in het zicht. Hiervoor zal Heumen haar resterende twee wedstrijden moeten winnen. Aanstaande zondag speelt Heumen de laatste thuiswedstrijd en komt SVO’68 op bezoek. Aanvang 14.30 uur.

Heumen – Kolping Dynamo: 2-1 21e:      0-1;

27e:      1-1; Joost Haefkens

50e:      2-1; Luuk Poos

Heumen: Reinier Jetten; Glenn van Dooren (59e; Dayne Koopman), Alex de Best, Wouter Janssen, Stef Arts; Rolf Omvlee, Ferdi Roelofs, Huub Spanjaards; Joost Haefkens, Michel Poos, Luuk Poos.