Volle buit tegen Diosa !

DIOSA 1 (zon)

22 maart 2015 14:30

Schenk, T.F.

In een bij vlagen heetgebakerde derby pakte Heumen pas in de allerlaatste minuut de verdiende overwinning. Met een rake vrije trap kroonde Luuk Poos zich tot matchwinner en door de 1-0 zege heeft Heumen zich definitief in de middenmoot genesteld.

Heumen opende de wedstrijd fanatiek en kreeg al binnen tien minuten twee goede mogelijkheden. Luuk Poos dribbelde door de verdediging van DIOSA, maar schoot de bal naast. Vlak daarna kreeg Dayne Koopman een schietkans, maar ook zijn schot verdween naast het doel. Na deze mogelijkheden volgde een lange fase waarin beide partijen elkaar nauwelijks kansen gunde. Heumen bleef de bovenliggende partij, maar liet zich te veel meeslepen in het spel van DIOSA dat voornamelijk bestond uit lange ballen richting de twee spitsen. Pas vlak voor rust kreeg Heumen weer een goede kans nadat Michel Poos en Luuk Poos met een fijne combinatie door de DIOSA defensie sneden. Luuk Poos had het vizier echter niet op scherp en schoof opnieuw naast.

Ook in de tweede helft begon Heumen goed. Invaller Joost Haefkens kreeg de eerste mogelijkheid maar zijn gekrulde schot werd door de doelman over het doel getikt. Heumen kreeg een hoekschop, maar dit leverde slechts een counter van DIOSA op waardoor Reinier Jetten plotseling handelend moest optreden in de korte hoek. In de daaropvolgende hoekschop volgde een ouderwetse flipperkast voor het Heumense doel, maar gelukkig kwam Heumen met de schrik vrij. Het zou het eerste en laatste wapenfeit van DIOSA blijken te zijn. Heumen nam het heft weer in handen en kreeg via Michel Poos en Ferdi Roelofs twee aardige schietkansen.

DIOSA bakte er ondertussen steeds minder van en besloot de wedstrijd dan maar harder te maken met veel overtredingen en het bespelen van de scheidsrechter. Gelukkig raakt Heumen steeds meer bekend met dit strijdplan en bleef het van DIOSA kant enkel bij blaffen (vooral vanaf de kant) in plaats van bijten. Heumen kreeg nog een kans nadat Huub Spanjaards de bal bij Luuk Poos bezorgde, maar hij werd in de zestien meter omsingeld door verdedigers en had iets te veel tijd nodig om af te kunnen ronden. De wedstrijd leek ondertussen op een gelijkspel af te stevenen, maar in de slotfase kwam er toch nog het nodige vuurwerk. In eerste instantie leek het voor Heumen alsnog mis te gaan toen Bas Geurts wegens commentaar op de leiding met een rode kaart van het veld werd gestuurd. DIOSA nam de rode kaart met veel gejuich in ontvangst, maar vergat dat er nog enkele minuten blessuretijd op de klok stonden en gaf op de rand van de zestien meter nog een vrije trap weg aan Heumen. Luuk Poos legde aan, verschalkte de doelman en zorgde voor de dik verdiende 1-0 overwinning voor Heumen.

Met deze drie punten kan Heumen (met nog een wedstrijd te goed) DIOSA op de ranglijst passeren. Volgende week kan Heumen een nieuwe sprong maken, als het de uitwedstrijd bij VVLK weet te winnen. Aanvang 14.30 uur.

Heumen – DIOSA: 1-0 90e:      1-0; Luuk Poos

Heumen: Reinier Jetten; Glenn van Dooren, Alex de Best, Wouter Janssen, Dayne Koopman (46e; Joost Haefkens); Rolf Omvlee, Ferdi Roelofs, Huub Spanjaards; Luuk Poos, Michel Poos, Bas Geurts.