Korte opleving !

Brakkenstein 1 (zon)

8 maart 2015 14:30

Buurman, J.J.T.

Koploper Brakkenstein liet zien waarom het bovenaan staat in de vijfde klasse. Heumen 1 kon op het kunstgras een helft lang prima meekomen, maar zag Brakkenstein in de tweede helft relatief eenvoudig uitlopen naar een 5-1 overwinning.

Na de overwinning van vorige week, kon Heumen met vertrouwen uitzien naar het treffen met de koploper. De eerste helft bleek dat vertrouwen terecht, want voetballend kon Heumen goed meekomen met Brakkenstein. Het verschil zat echter in de omschakelmomenten. Hierin was Brakkenstein, zeker in het eerste kwartier, bijzonder gevaarlijk. Heumen had Brakkenstein daarvoor al in het zadel geholpen door nonchalant uit te verdedigen in de eigen zestien meter. Na balverlies moest een overtreding worden gemaakt en de toegekende strafschop werd feilloos benut. De 0-1 achterstand werd al snel verdubbeld nadat balverlies op het middenveld wederom genadeloos werd afgestraft door het snel omschakelende Brakkenstein.

Na de 2-0 counterde Brakkenstein nog enkele keren gevaarlijk, maar Heumen kreeg meer grip op de wedstrijd. Verdedigend stond de organisatie wat beter en ook in balbezit was het spel zorgvuldiger. Het resulteerde in een sterke fase van Heumen waarin het ook enkele kansen kreeg. Ferdi Roelofs schoot vanaf zestien meter naast en Luuk Poos krulde een bal op de lat. Toch kreeg Heumen de verdiende aansluitingstreffer. Een afgeslagen aanval werd nieuw leven ingeblazen en spits Michel Poos stond op de juiste positie om de 2-1 op het scorebord te zetten. Heumen zat weer in de wedstrijd en begon ook na rust goed. De beste mogelijkheid op de gelijkmaker kreeg Heumen nadat een terugspeelbal door de Brakkenstein doelman in de handen werd gepakt. De vrije trap (in het zestien meter gebied) werd door Luuk Poos echter niet benut.

Daarna zag Heumen de wedstrijd langzaam maar zeker uit de vingers glippen. Brakkenstein kreeg weer steeds meer de overhand en de twee rappe buitenspelers en sterke spits maakten het de Heumense verdediging continu lastig. Uiteindelijk moest Heumen in de 62e minuut capituleren. Wederom kon een bal worden voorgegeven en bij de tweede paal eenvoudig worden binnen getikt. Nog nauwelijks bekomen van de 3-1, viel ook de 4-1 waardoor de wedstrijd definitief gespeeld was. De bal ging opnieuw op de strafschopstip en werd opnieuw feilloos binnengeschoten. Onder het genot van het lentezonnetje werd de wedstrijd vervolgens nog een half uurtje in ‘zomer-avond-voetbal-tempo’ uitgevoetbald en vlak voor tijd gaf Brakkenstein het publiek nog wat extra’s mee met een aanval uit het boekje, binnengekopt door de spits.

Volgende week mag Heumen zich revancheren als het op bezoek gaat bij Batavia. Let op; deze wedstrijd begint om 14.00 uur.

Brakkenstein – Heumen: 5-1

5e;        1-0; (pen.) 10e;      2-0;

35e;      2-1; Michel Poos 62e;      3-1;

65e;      4-1; (pen.)

86e;      5-1;

Heumen: Reinier Jetten; Glenn van Dooren (88e; Sjoerd Hoenselaar), Alex de Best, Wouter Janssen, Stef Arts (74e; Danny Stam); Huub Spanjaards, Ferdi Roelofs, Rolf Omvlee (74e; Dayne Koopman); Bas Geurts, Michel Poos, Luuk Poos.