Winst voor Heumen !

DVSG 1 (zon)

1 maart 2015 14:00

Leerentveld, J.

Heumen 1 weet weer wat winnen is. Op bezoek bij DVSG pakte Heumen de volle winst. De ploeg kwam nog wel met 1-0 achter, maar boog dit zonder al te veel problemen om in een 1-3 overwinning.

Na de overwinning bij DVSG mag Heumen weer wat omhoog kijken. Met nog enkele inhaalwedstrijden voor de boeg kan de ploeg weer aansluiting krijgen bij de subtop. De uitwedstrijd bij DVSG, dat op een gelijk aantal punten stond, was dan ook erg belangrijk voor Heumen.
Heumen liet de opbouw over aan DVSG, maar wist de bal al vaak op het middenveld te veroveren waardoor Heumen al snel de gevaarlijkste ploeg werd. Dat de openingstreffer aan de andere kant viel, was dan ook een domper. Een afstandsschot werd door Reinier Jetten gekeerd, maar in de rebound was hij kansloos. De 0-1 achterstand zorgde echter niet voor paniek en Luuk Poos zette na een kwartier spelen de gelijkmaker op het bord. Vlak daarna schoot Luuk Poos nog een keer op de paal, maar het overwicht voor Heumen bleef. Heumen speelde beter en liet enkele goede aanvallen zien. De verdiende voorsprong kon niet uitblijven en na een dik half uur spelen zorgde de van een blessure teruggekeerde Ferdi Roelofs met een droge schuiver voor de 1-2. Heumen had de voorsprong nog kunnen uitbouwen, maar had pech dat twee kopballen van Glenn van Dooren geen doel troffen.

Na de rust besloot DVSG het over een ander boeg te gooien. Het zette de Heumense verdediging direct onder druk en Heumen had even nodig om zich aan te passen aan de speelstijl van de tegenstander. Deze aanpassingsperiode duurde ongeveerd tien minuten, toen vond Luuk Poos het wel genoeg geweest en besliste hij de wedstrijd met een geweldig afstandsschot. De bal vloog in de kruising en met de 1-3 was de wedstrijd gespeeld. Heumen had de score nog op kunnen voeren, maar miste de scherpte voor het doel en had pech dat er een strafschop werd onthouden. Toch voetbalde Heumen de wedstrijd zonder al te veel problemen uit en wist het de drie punten mee naar huis te nemen.

Met het lastige programma voor de boeg, komen de drie punten Heumen goed uit. Aanstaande zondag gaat Heumen namelijk op bezoek bij koploper Brakkenstein. Aanvang 14.30 uur.

DVSG – Heumen: 1-3

10e;      1-0;

15e;      1-1; Luuk Poos

30e;      1-2; Ferdi Roelofs 55e;      1-3; Luuk Poos

Heumen: Reinier Jetten; Glenn van Dooren, Alex de Best, Wouter Janssen, Stef Arts; Harry van Lent, Ferdi Roelofs, Huub Spanjaards; Bas Geurts (65e; Dayne Koopman), Michel Poos (88e; Rolf Omvlee), Luuk Poos.