Te laat wakker !

Aquila 1 (zon)

4 april 2015 17:00

Faassen, C.A.

Het dubbele Paasprogramma is voor Heumen 1 begonnen met een 4-2 nederlaag. Op bezoek bij Aquila liet Heumen zich vooral in het eerste uur van haar slechtste kant zien. Toen de ploeg eenmaal wakker werd, was de schade niet meer te herstellen.

Zonder de geschorste Luuk Poos en Bas Geurts bleek het Heumense aanvalsspel veel te hebben ingeleverd en ging Heumen te veel mee in het vechtvoetbal van Aquila. Gesteund door de omstandigheden (matig veld, harde wind en een lichte bal), zocht Aquila met veel opportunisme de behendige en snelle spits. Deze hield de Heumense verdediging de gehele wedstrijd bezig en speelde een hoofdrol in drie van de vier Aquila doelpunten.

Het begin van de wedstrijd beloofde al weinig goeds, toen Heumen in de eigen zestien meter een heuse ‘comedy capers show’ weggaf door de bal tot twee keer toe via een medespeler bijna achter de eigen doelman te werken. Het liep goed af, maar de onrust en de twijfel bleven in het Heumense spel. De beste mogelijkheden waren voor Aquila en Reinier Jetten redde prima op een vrije trap. Aan de overkant kwam Heumen niet verder dan een schietkans voor Ferdi Roelofs. Het was dan ook niet verwonderlijk dat Aquila de score opende, en het was ook niet verwonderlijk dat het doelpunt viel uit een klungelige situatie. Een schot van de Aquila spits werd onderweg een paar keer van richting veranderd en hobbelde uiteindelijk achter Reinier Jetten het doel in, waardoor Heumen met een 1-0 achterstand de rust in ging.

Direct na rust verdubbelde Aquila de marge. Een diepe bal werd gemist door Glenn van Dooren, waardoor de Aquila spits oog in oog verscheen met Reinier Jetten. De Heumen doelman redde uitstekend op zijn eerste inzet, maar was kansloos toen de rebound door een meegelopen speler werd binnengeschoven. De 2-0 achterstand was voor Heumen het sein om wat verder naar voren te spelen. Met Tommy Kroes en debutant Vince Hoogakker in de ploeg werd het spel inderdaad iets beter en Heumen kreeg een prima kans via Stef Arts. Helaas ging zijn inzet naast en kreeg Heumen de rekening gepresenteerd in de vorm van een counter. Wederom was de spits van Aquila de Heumense defensie te snel af en hij rondde beheerst af waardoor Heumen tegen een 3-0 achterstand aan keek.

Heumen stond voor een onmogelijke opgave, maar gaf zichzelf een zetje in de rug door direct de 3-1 te maken. Tommy Kroes kopte een vrije trap van Wouter Janssen binnen en deze goal bleek de opmaat voor een Heumens offensief. De echte aansluitingstreffer viel zeven minuten voor tijd toen wederom een vrije trap voor het doel werd geslingerd. De bal bleef in de zestien meter hangen en Wouter Janssen reageerde attent en tikte de 3-2 in het doel. Heumen ging fanatiek op zoek naar de gelijkmaker, maar wederom viel de goal aan de andere kant. Verkeerd dekken bij een ingooi zorgde er voor dat een speler van Aquila in de Heumense zestien meter mocht wegdraaien en de eindstand op 4-2 kon bepalen.

De nederlaag zorgt er voor dat er aan de Heumense zegereeks een abrupt einde komt. Het goede nieuws is, dat Heumen zich aanstaande maandag al mag revancheren. Op Tweede Paasdag komt AAC-Olympia namelijk al weer op bezoek en mag Heumen deze nederlaag proberen recht te zetten. Aanvang 14.30 uur.

Aquila – Heumen: 4-2 38e:      1-0

47e:      2-0

62e:      3-0

65e:      3-1; Tommy Kroes

83e:      3-2; Wouter Janssen

90e:      4-2

Heumen: Reinier Jetten; Glenn van Dooren, Alex de Best, Wouter Janssen, Stef Arts (75e; Tom Covers); Rolf Omvlee (60e; Tommy Kroes), Ferdi Roelofs, Huub Spanjaards; Joost Haefkens, Michel Poos, Dayne Koopman (60e; Vince Hoogakker).