Vrij eenvoudig !

AAC-Olympia 1 (zon)

6 april 2015 14:30

Wannet, J.

Heumen 1 wist het dubbele Paasprogramma af te sluiten met een eenvoudige 5-1 overwinning op AAC-Olympia. Behalve doelpunten, stond de wedstrijd ook bol van de rode kaarten. Heumen eindigde met tien man, AAC-Olympia met slechts acht spelers.

Na zijn verdienstelijke invalbeurt van afgelopen zaterdag, startte Vince Hoogakker in de basis. Ook Luuk Poos, terug van een schorsing, deed weer mee en met deze twee nieuwe vleugelspelers kreeg het spel van Heumen weer wat meer dreiging en diepte. Mede hierdoor wist Heumen de bezoekers terug te dringen op eigen helft en was het vrijwel de gehele wedstrijd de bovenliggende partij. In tegenstelling tot afgelopen zaterdag, was Heumen nu wel secuur in de passing en met name via de linkerkant (met de sterk spelende Stef Arts en Luuk Poos) legde Heumen enkele fraaie aanvallen op de mat.

Na een evenwichtig begin, kreeg Heumen na twintig minuten de eerste grote kans. Een corner werd in twee instanties gemist door Michel Poos en ook Ferdi Roelofs kreeg de scrimmage niet in het doel. Het bleek de opmaat voor een sterke fase van Heumen. Luuk Poos dribbelde niet veel later de zestien meter in en werd neergehaald, waardoor Ferdi Roelofs vanaf elf meter de 1-0 mocht aantekenen. Heumen bleef de betere ploeg, maar moest blijven opletten voor de counter van AAC-Olympia. Na een klein half uur kregen de bezoekers de beste kans nadat een voorzet werd over gekopt. Ook Heumen kreeg nog een kopkans via Michel Poos en vlak voor rust besliste de thuisploeg het duel. Via Stef Arts en Ferdi Roelofs werd Wouter Janssen de diepte ingestuurd. Hij omzeilde de buitenspelval en legde de bal precies op tijd breed op Joost Haefkens die de 2-0 binnen schoot.

In de tweede helft speelde AAC-Olympia wat fysieker en met de punctueel leidende scheidsrechter leverde dit een stortvloed aan rode kaarten op. Na een klein uur spelen begon het kaartenfestijn met twee rode kaarten voor AAC-Olympia binnen één minuut. Eerst was er een tweede gele kaart voor een overtreding op Wouter Janssen, gelijk daarna een directe rode kaart voor een overtreding op Alex de Best. Heumen speelde de elf-tegen-negen-situatie direct uit en Ferdi Roelofs schoot de bal uit een kort genomen hoekschop kiezelhard tegen de touwen. De 3-0 tussenstand was voor Heumen het teken om het wat rustiger aan te gaan doen en Ferdi Roelofs en Joost Haefkens mochten het veld verlaten voor Dayne Koopman en Rolf Omvlee. Heumen kreeg nog een kans via Huub Spanjaards, maar verrassenderwijs was het AAC-Olympia dat scoorde. Na vermeend buitenspel mocht een aanval van AAC-Olympia doorgaan en was het uiteindelijk Alex de Best die de bal ongelukkig achter Reinier Jetten tikte.

Heumen was even van slag en zag AAC-Olympia nog eenmaal gevaarlijk opduiken voor doelman Reinier Jetten. Gelukkig kon Stef Arts de bal nog op tijd wegwerken en vanaf dat moment nam Heumen het commando weer over. Toch maakte Alex de Best het zijn team nog moeilijk, door geheel onnodig een rode kaart te incasseren voor het leveren van commentaar op de scheidsrechter. Gelukkig bleek AAC-Olympia bereid om de marge qua spelersaantallen in stand te houden en zag het een speler wegens natrappen worden weggestuurd. Met acht tegen tien speelde Heumen de wedstrijd eenvoudig uit en scoorde het nog via Michel Poos (prima voorzet Glenn van Dooren) en Luuk Poos (mooi schot van Rolf Omvlee dat via de lat terug in het veld kwam). Door de 5-1 overwinning is Heumen weer enkele plaatsen gestegen op de ranglijst en bezet het nu de zesde plaats.

Aanstaande zondag speelt Heumen wederom een thuiswedstrijd. Nummer vier DBV komt dan op bezoek. Aanvang 14.30 uur.

Heumen – AAC-Olympia: 5-1 20e:      1-0; Ferdi Roelofs (pen.)

45e:      2-0; Joost Haefkens

60e:      3-0; Ferdi Roelofs