Ook nu een overwinning !

DSZ 1 (zon)

23 april 2015 20:00

Claassen, W.J.T.

Voor de tweede keer in korte tijd wist Heumen1 te winnen van DSZ, nu met 2-0. In tegenstelling tot de uitwedstrijd van afgelopen zondag, besliste Heumen het duel nu wel vroegtijdig en kon het de wedstrijd relatief eenvoudig uitvoetballen.

Op het drukbezochte sportpark en op een vers gesproeide grasmat was Heumen van begin af aan de betere ploeg. Heumen had meer balbezit en wist het de bezoekers terug te dringen op eigen helft. Gezien het spelbeeld was het wachten op de Heumense doelpunten en uiteindelijk vielen deze nog voor de rust, waardoor de wedstrijd al vroeg beslist was. Spits Michel Poos opende de score door een verre ingooi van Glenn van Dooren binnen te koppen en tien minuten later verdubbelde Joost Haefkens de score. Een aanval over de linkerkant werd door Huub Spanjaards bij Michel Poos afgeleverd en zijn voorzet werd door Joost Haefkens binnengelopen.

In de tweede helft speelde Heumen de wedstrijd zonder al te veel extra inspanningen uit. Desondanks waren er voldoende goede aanvallen en mogelijkheden de score op te voeren, maar zowel Luuk Poos, Ferdi Roelofs, Bas Geurts en invaller Vince Hoogakker kregen de bal niet meer achter de DSZ-doelman. Aan de overkant had Reinier Jetten het een stuk minder druk, waardoor de overwinning niet meer in gevaar zou komen.

Door deze overwinning heeft Heumen de zesde plaats op de ranglijst stevig in handen en kan het met een schuin oog naar de plaatsen vijf en vier kijken. Hiervoor zal (met nog drie wedstrijden te gaan) wel een ultieme eindsprint nodig zijn, maar gezien het programma van de betrokken partijen is het niet onmogelijk. Aanstaande zondag speelt Heumen opnieuw een thuiswedstrijd. Dan komt Kolping-Dynamo op bezoek. Aanvang 14.30 uur.

Heumen – DSZ: 2-0 24e:      1-0; Michel Poos

36e:      2-0; Joost Haefkens

Heumen: Reinier Jetten; Glenn van Dooren (68e; Rolf Omvlee), Alex de Best, Wouter Janssen, Stef Arts; Joost Haefkens, Ferdi Roelofs, Huub Spanjaards (78e; Dayne Koopman); Luuk Poos, Michel Poos (62e; Vince Hoogakker), Bas Geurts.