Derde overwinning op rij !

DBV 1 (zon)

23 november 2014 14:30

Ariens, J.

Tegen de nummer drie van de ranglijst beleefde Heumen een zorgeloze middag en nam het een dikverdiende 0-3 overwinning mee naar huis. Heumen was grote delen van de wedstrijd heer en meester en boekte de derde overwinning op rij.

Ondanks de twee overwinningen op rij, beloofde de uitwedstrijd bij DBV een zware opgave te worden. De realiteit bleek anders. Heumen speelde als een team, werkte hard voor elkaar en had, op de eerste 25 minuten na, weinig tot geen moeite met DBV.

Het begin van de wedstrijd was onstuimig. Beide ploegen toonde goede wil door veelvuldig de aanval te zoeken, maar veel slordige passes en onnodig balverlies zorgden er voor dat de meeste aanvalspogingen al voortijdig strandden. De wedstrijd golfde hierdoor continu op en neer, met de beste mogelijkheden voor de thuisploeg. Zo kon Glenn van Dooren met een ultieme poging nog een bal van de doellijn glijden en werd een inzet van dichtbij door diezelfde Glenn van Dooren geblokt. Na deze schermutselingen in de Heumense zestien meter, verplaatste het spel zich langzaam maar zeker richting de helft van DBV. De thuisploeg leek uitgeraasd en Heumen nam de regie in handen. Het Heumense venijn zat in de staart van de eerste helft. Eerst leek Bas Geurts alleen op de doelman af te gaan, maar wist een verdediger nog aan de noodrem te trekken. Tot onbegrip werd dit ‘slechts’ bestraft met een vrije trap, maar even later was de scheidsrechter wel scherp toen een prima aanval van Heumen kon worden ingeschoten door Bas Geurts, maar zijn inzet door de arm van een verdediger werd geblokt. Joost Haefkens bleef rustig en benutte de strafschop waardoor Heumen met een 0-1 voorsprong de rust in kon gaan.

Na rust verwachtte Heumen een Maasbommelse storm, maar het bleef (op enkele onbesuisde overtredingen na) opvallend rustig aan de kant van de thuisploeg. Slechts de grensrechter van DBV wist voor de nodige hilariteit te zorgen door consequent te vlaggen zodra een speler in een rood shirt aan de bal kwam. Hoewel dit gestuntel er voor zorgde dat enkele zekere doelpunten werden afgekeurd, raakte Heumen er niet van in de war. Huub Spanjaards waarschuwde DBV al met een poging van afstand en niet veel later viel de verdiende 0-2. De naar binnen getrokken Harry van Lent bracht Joost Haefkens in stelling en hij kon aantekenen voor zijn tweede goal van de middag. DBV ging ondertussen wat verder naar voren spelen, waardoor er zeeën van ruimte ontstonden voor de Heumense aanvallers. De Maasbommelse verdediging werd constant geklopt op snelheid en wendbaarheid, maar in de afwerking liet Heumen nog wat steken vallen. Toch bleek de ploeg het mooiste nog voor het laatst te hebben bewaard. Invaller Rolf Omvlee wist Luuk Poos te vinden en met een sierlijke krul verschalkte hij de doelman en werd de eindstand bepaald op 0-3.

Door deze derde overwinning op rij heeft Heumen aansluiting gevonden bij de subtop. Volgende week wacht er een krachtmeting met een andere subtopper. Dan komt Roda’28 namelijk op bezoek op sportpark De Toppenberg. Aanvang 14.30 uur.

DBV - Heumen: 0-3

43e;      0-1; Joost Haefkens (pen.)

62e;      0-2; Joost Haefkens

86e;      0-3; Luuk Poos

Heumen: Reinier Jetten; Glenn van Dooren, Alex de Best, Wouter Janssen, Dayne Koopman; Joost Haefkens (84e; Rolf Omvlee), Huub Spanjaards, Chiel van Rijn; Luuk Poos, Bas Geurts (58e; Stef Arts), Harry van Lent.