Weer winst !

VVLK 1 (zon)

9 november 2014 14:30

Grunsven, M.J.M. van

Ondanks een matig optreden won Heumen 1 voor de tweede keer op rij met 1-0, ditmaal van VVLK. Na een goede openingsfase zakte het niveau van de wedstrijd ver weg en mocht Heumen blij zijn met de nipte overwinning.

De openingsfase was aardig. Heumen zette VVLK onder druk, won de meeste duels en er ontstonden enkele gevaarlijke momenten voor het vijandelijke doel. Toch zorgde het overwicht niet voor levensgrote kansen en naarmate de wedstrijd vorderde, zakte het niveau naar een bedenkelijk peil. Wellicht hielp het niet mee dat VVLK om onbegrijpelijke redenen eveneens mocht aantreden in een rood shirt, maar Heumen wist de bal niet meer in de ploeg te houden en zag VVLK terugkomen in de wedstrijd. Beide ploegen wisten echter niets meer te creëren, waardoor de ruststand 0-0 bleef.

Lange tijd zag het er naar uit dat er niet gescoord zou worden deze middag. Ook in de tweede helft sleepte de wedstrijd zich voort en ging er aan beide kanten meer fout dan goed. Heumen werd sporadisch gevaarlijk bij enkele vroege voorzetten en vrije trappen, maar ook VVLK kreeg kansjes waardoor doelman Reinier Jetten een paar keer kon laten zien nog steeds in goede vorm te verkeren. Heumen had ondertussen debutant Rolf Omvlee in het veld gebracht maar leek zich te moeten neerleggen bij een puntendeling, totdat de scheidsrechter de wedstrijd een (voor Heumen) positieve draai gaf. VVLK dacht rustig op te gaan bouwen, maar vond bij een breedtepass de scheidsrechter op hun weg. Als een volleerd aanvaller legde deze de bal klaar voor Heumen, dat razendsnel omschakelde en Joost Haefkens de diepte in stuurde. Zijn voorzet leek in eerste instantie te hard voor Bas Geurts, maar na een prima kapbeweging en voortreffelijke afronding stond Heumen ineens met 1-0 voor.

VVLK zette nog wel aan voor een slotoffensief, maar Heumen hield eenvoudig stand waardoor de drie punten in eigen huis bleven. Goed was het spel niet, maar erg nuttig zijn de drie punten wel. Volgende week geniet Heumen van een vrij weekend en op zondag 23 november wordt de competitie hervat met een bezoek aan DBV.

Heumen - VVLK: 1-0

79e;      1-0; Bas Geurts
Heumen: Reinier Jetten; Glenn van Dooren, Alex de Best, Wouter Janssen, Stef Arts; Joost Haefkens (87e; Danny Stam), Huub Spanjaards, Dayne Koopman; Bas Geurts, Harry van Lent (61e; Rolf Omvlee), Luuk Poos.