Reinier uitblinker, Dayne matchwinner !

DIOSA 1 (zon)

2 november 2014 14:30

Otten, L.H.G.D.

Na de afstraffing van vorige week toonde Heumen veerkracht door op bezoek bij DIOSA een 0-1 overwinning te boeken. Diep in de tweede helft kroonde Dayne Koopman zich tot matchwinner terwijl doelman Reinier Jetten uitgroeide tot ‘man van de wedstrijd’.

De start van Heumen was stroef. DIOSA had meer balbezit en speelde zorgvuldiger dan Heumen. Vooral in balbezit was Heumen erg slordig, waardoor DIOSA weinig moeite had om Heumen onder druk te houden en gevaarlijke situaties af te dingen. Deze ontstonden voornamelijk na vrije trappen en corners, maar doelman Reinier Jetten heerste in zijn eigen zestien meter en redde prima op een vrije trap vanaf de rand van het penaltygebied. Heumen kwam gaandeweg de eerste helft beter in de wedstrijd en slaagde er in de bal langer in de ploeg te houden. Hierdoor speelde het spel zich steeds meer af op de helft van DIOSA en dit leidde tot enkele schotkansen voor Heumen, maar Dayne Koopman en Huub Spanjaards mistte de overtuiging in de afwerking. De grootste kans was voor Chiel van Rijn die na een afgeslagen voorzet de bal voor de voeten kreeg, maar zijn volley was te zacht. De  echte kansen bleven spaarzaam, waardoor de ploegen met 0-0 de rust in gingen.

Ook in de tweede helft startte Heumen zwak, maar werd het gaandeweg steeds beter. Captain Alex de Best gaf hiervoor het startschot met een poging van ver af, maar de DIOSA-doelman tikte de bal uit het doel. Vanaf dat moment volgde er een sterke fase van Heumen, maar de ploeg maakte het zichzelf af en toe lastig door slordig balverlies te leiden of door domme overtredingen te maken waardoor DIOSA gevaarlijk kon worden met vrije trappen. Toch ontstond er steeds meer dreiging van Heumen en na 70 minuten viel de verdiende 0-1. Chiel van Rijn werkte zich langs enkele verdedigers, haalde de achterlijn en legde op tijd terug op de meegelopen Dayne Koopman, die eenvoudig kon binnen tikken.

Heumen leek in eerste instantie eenvoudig stand te kunnen houden, maar met nog tien minuten op de klok startte DIOSA het echte slotoffensief. Wederom kwam het gevaar uit enkele vrije trappen en corners, maar een uitstekend keepende Reinier Jetten en een portie geluk bij enkele scrimmages zorgden er voor dat Heumen het doel schoon hield.

De overwinning is een mooie opsteker voor Heumen, dat met de drie extra punten de aansluiting met de middenmoot houdt. Als Heumen volgende week op eigen veld ook VVLK weet te verslaan, kan de ploeg verder omhoog kijken op de ranglijst. Aanvang 14.30 uur.

DIOSA – Heumen: 0-1

70e;      0-1; Dayne Koopman

Heumen: Reinier Jetten; Glenn van Dooren, Alex de Best, Wouter Janssen, Stef Arts; Joost Haefkens, Huub Spanjaards, Dayne Koopman; Chiel van Rijn (88e; Danny Stam), Harry van Lent, Luuk Poos.